Wzrosły wydatki reklamowe w radiu i magazynach, zmalały w gazetach i telewizji
W minionym półroczu media tradycyjne zanotowały w Polsce kilkuprocentowy wzrost wpływów z reklam. Największą dynamikę miały radio, magazyny i indoor. Spadki nastąpiły natomiast w telewizji i gazetach.
Przychody reklamowe mediów pozainternetowych wyniosły w pierwszej połowie br. 14,3 mld zł – wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (obejmuje dane cennikowe, bez rabatów). Było to 3,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.
W skali roku wzrosły wydatki na reklamę w radiu, magazynach, na outdoorze, w kinach i na reklamę indoorową. Stacje radiowe zarobiły ponad 2,5 mld zł czyli 19,7 proc. więcej niż rok temu. Przychody wydawców magazynów wzrosły o 14,7 proc., do 1,7 mld zł, a firm reklamy zewnętrznej - o 0,6 proc., do 727,7 mln zł.
Budżety reklamowe w kinach w pierwszych sześciu miesiącach br. warte była 694,8 mln zł, czyli 1,6 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku (w br. monitoring Kantar Media poszerzono o kina obsługiwane przez Tandem Media, m.in. sieć Helios). Z kolei wydatki na reklamy indoorowe wzrosły w omawianym okresie o 66,8 proc., do 20,1 mln zł.
Mniejsze niż przed rokiem były przychody reklamowe nadawców telewizyjnych oraz gazet. Reklamodawcy na promocję na szklanym ekranie wydali blisko 7,9 mld zł, czyli 1,9 proc. mniej niż rok temu. Z kolei inwestycje na reklamę w gazetach ograniczyli o 1,5 proc., do 765,6 mln zł.
Wpływy reklamowe mediów (dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VI 2014 |
I-VI 2015 |
zmiana proc. |
Telewizja |
8 047 829 057 zł |
7 893 267 042 zł |
-1,9 |
Radio |
2 102 801 461 zł |
2 516 142 894 zł |
19,7 |
Gazety |
777 665 394 zł |
765 619 350 zł |
-1,5 |
Magazyny |
1 492 035 093 zł |
1 711 177 239 zł |
14,7 |
Outdoor |
723 105 915 zł |
727 721 212 zł |
0,6 |
Kina |
683 870 883 zł |
694 834 859 zł |
1,6 |
Indoor |
12 053 510 zł |
20 105 800 zł |
66,8 |
Razem |
13 839 361 313 zł |
14 328 868 396 zł |
3,5 |
Dołącz do dyskusji: Wzrosły wydatki reklamowe w radiu i magazynach, zmalały w gazetach i telewizji