SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wzrosły wydatki reklamowe w radiu i magazynach, zmalały w gazetach i telewizji

W minionym półroczu media tradycyjne zanotowały w Polsce kilkuprocentowy wzrost wpływów z reklam. Największą dynamikę miały radio, magazyny i indoor. Spadki nastąpiły natomiast w telewizji i gazetach.

Przychody reklamowe mediów pozainternetowych wyniosły w pierwszej połowie br. 14,3 mld zł – wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (obejmuje dane cennikowe, bez rabatów). Było to 3,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.

W skali roku wzrosły wydatki na reklamę w radiu, magazynach, na outdoorze, w kinach i na reklamę indoorową. Stacje radiowe zarobiły ponad 2,5 mld zł czyli 19,7 proc. więcej niż rok temu. Przychody wydawców magazynów wzrosły o 14,7 proc., do 1,7 mld zł, a firm reklamy zewnętrznej - o 0,6 proc., do 727,7 mln zł.

Budżety reklamowe w kinach  w pierwszych sześciu miesiącach br. warte była 694,8 mln zł, czyli 1,6 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku (w br. monitoring Kantar Media poszerzono o kina obsługiwane przez Tandem Media, m.in. sieć Helios). Z kolei wydatki na reklamy indoorowe wzrosły w omawianym okresie o 66,8 proc., do 20,1 mln zł.

Mniejsze niż przed rokiem były przychody reklamowe nadawców telewizyjnych oraz gazet. Reklamodawcy na promocję na szklanym ekranie wydali blisko 7,9 mld zł, czyli 1,9 proc. mniej niż rok temu. Z kolei inwestycje na reklamę w gazetach ograniczyli o 1,5 proc., do 765,6 mln zł.

Wpływy reklamowe mediów (dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2014

I-VI 2015

zmiana proc.

Telewizja

8 047 829 057 zł

7 893 267 042 zł

-1,9

Radio

2 102 801 461 zł

2 516 142 894 zł

19,7

Gazety

777 665 394 zł

765 619 350 zł

-1,5

Magazyny

1 492 035 093 zł

1 711 177 239 zł

14,7

Outdoor

723 105 915 zł

727 721 212 zł

0,6

Kina

683 870 883 zł

694 834 859 zł

1,6

Indoor

12 053 510 zł

20 105 800 zł

66,8

Razem

13 839 361 313 zł

14 328 868 396 zł

3,5

Dołącz do dyskusji: Wzrosły wydatki reklamowe w radiu i magazynach, zmalały w gazetach i telewizji

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mankell
Nic dziwnego. Kto teraz czyta gazety? Moim zdaniem wciąz najlepszą metodą są kampanie outdoorowe, zwłaszcza kiedy zwrócisz się do znanych agencji typu www.recevent.pl , efekty sa wtedy praktycznie pewne.
0 0
odpowiedź