TOK FM dalej zyskuje subskrybentów. Ale wzrost zmalał
Radio TOK FM (Grupa Radiowa Agory) osiągnęło poziom 40 tys. subskrybentów cyfrowych. Przy czym w 2024 r. ich liczba wzrosła znacznie słabiej niż w ub.r.
Na koniec września 2024 roku z subskrypcji cyfrowej Radia TOK FM korzystało równe 40 tys. użytkowników, co wobec 35,3 tys. rok wcześniej oznacza wzrost o 13,3 proc.
Nieco wyższe dynamiki zanotowano w pierwszym półroczu. W drugim kwartale br. liczba subskrybentów zwiększyła się r/r o 17 proc. do 39,9 tys., a w pierwszym - o 19,3 proc. do 39,5 tys. Natomiast na koniec ub.r. z subskrypcji korzystało 38,5 tys. użytkowników.
CZYTAJ TEŻ: Zdecydowany lider słuchalności w Warszawie. Tok FM ze sporym spadkiem
Sprzedaż subskrypcji cyfrowych TOK FM składa się na pozareklamowe wpływy pionu reklamowego grupy Agora. W trzecim kwartale br. owe przychody wyniosły 9,6 mln zł, co wobec 8,7 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 10 proc.
Radia grupy Agora rosną mocniej na reklamach
Ów segment mocno powiększył się w efekcie przejęcia przez Agorę na początku ub.r. kontrolnego pakietu udziałów Eurozetu, nadawcy Radia ZET, Antyradia, Meloradia, Radia Plus i Chillizet. Natomiast w czerwcu br. Agora, w ramach przysługującej jej opcji put w umowie, kupiła pozostałe 49 proc. udziałów Eurozetu, stając się jego jedynym właścicielem. Zapłaciła spółce SFS Ventures, powiązanej z Media Development Investment Fund, 38,75 mln euro.
W trzecim kwartale 2024 roku przychody segmentu radiowego Agory zwiększyły się rok do roku o 13,1 proc. do 85,4 mln zł, z czego te z reklam - o 13,5 proc. do 75,8 mln zł. - Wyższe były przychody ze sprzedaży własnego czasu antenowego, na co wpływ miało przede wszystkim wprowadzenie wspólnej oferty sprzedażowej oraz zmiany cenników reklamowych. Jednocześnie niższe były przychody z usługi pośrednictwa w sprzedaży czasu antenowego w stacjach innych nadawców - podano w sprawozdaniu firmy.
Dynamika kosztów operacyjnych była znacznie niższa - wzrosły o 10,8 proc. do 76,1 mln zł. Wydatki na usługi obce zwiększyły się o 4,1 proc. do 28 mln zł, na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze - o 13,8 proc. do 24,8 mln zł, a na reprezentację i reklamę - o 24,8 proc. do 13,1 mln zł.
CZYTAJ TEŻ: Agora oszczędzi na podatkach. Zielone światło od skarbówki
W efekcie na poziomie EBITDA marża wzrosła z 15 do 16,2 proc., zysk - z 11,3 do 13,8 mln zł, zaś zysk operacyjny - z 6,8 do 9,3 mln zł.
Dwa razy mniej nowych subskrybentów TOK FM
W pierwszych trzech kwartałach ub.r. Radio TOK FM zyskało 3,4 tys. płacących użytkowników (to 10,6 proc. w górę). Natomiast w minionych trzech kwartałach wzrost był o ponad połowę niższy - wyniósł 1,5 tys. (3,9 proc.).
Łączne wpływy cyfrowe segmentu radiowego grupy Agora, z subskrypcji i reklam internetowych, w zeszłym kwartale były o 16,9 proc. wyższe niż przed rokiem. W sprawozdaniu zaznaczono, że wzrost nastąpił w efekcie wyższych przychodów reklamowych.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Według badania Radio Tracko od sierpnia do października br. TOK FM miało 2,2 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 3,3 proc. rok wcześniej. Nadająca rozgłośnię spółka (66,09 proc. jej udziałów ma Grupa Radiowa Agory, a pozostałe należą do Polityki Info) w 2023 r. przy wzroście przychodów o 14,8 proc. do 19,12 mln zł osiągnęła swój rekordowy zysk netto - 4,13 mln zł. Zysk w całości wypłaciła swoim udziałowcom.
Z kolei cała grupa Agora w trzecim kwartale br. osiągnęła 334,5 mln zł przychodów sprzedażowych, o 4,9 proc. mniej niż przed rokiem. Najmocniej wpłynęły na to spadki w kinach Helios: wpływy z biletów zmalały r/r o 21,2 proc. do 56,4 mln zł, a ze sprzedaży barowej - o 10,3 proc. do 35,8 mln zł. Przy dużo niższym spadku kosztów operacyjnych zysk EBITDA firmy zmalał z 56,9 do 43,7 mln zł, marża EBITDA - z 16,2 do 13,1 proc., a wynik operacyjny - z 14,3 mln zł zysku do 0,4 mln zł straty.
Dołącz do dyskusji: TOK FM dalej zyskuje subskrybentów. Ale wzrost zmalał