Sprzedaż kioskowa: „Super Express” powiększył przewagę nad „Gazetą Wyborczą”, „Rzeczpospolita” wyprzedziła „DGP”
W listopadzie 2014 roku najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”.
W samych kioskach i salonikach prasowych w listopadzie ub.r. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 309 860 egz. W porównaniu do listopada 2013 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 6,45 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,84 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 150 391 egz., notując spadek o 0,72 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,34 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych spadła w ciągu roku o 14,33 proc. i wyniosła 111 159 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 66,46 proc.
Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), który spadł z miejsca szóstego na siódme. Jego wynik zmalał bowiem o 30,57 proc. do 8 519 egz.
Natomiast najmniejszy udział sprzedaży kioskowej w całej sprzedaży ogółem w badanym miesiącu odnotował zajmujący ósmą pozycję „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - wyniósł on 15,59 proc. W kioskach i salonikach prasowych sprzedawał on średnio 1 664 egz., o 11,54 proc. mniej niż rok wcześniej.
ZKDP | listopad | |||||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||||
Tytuł | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna | 313 510 | 313 510 | 309 860 | 3 388 | 335 164 | 335 144 | 331 224 | 3 702 |
Super Express | 152 116 | 151 396 | 150 391 | 1 005 | 153 009 | 152 289 | 151 478 | 810 |
Gazeta Wyborcza | 190 517 | 167 267 | 111 159 | 53 925 | 217 521 | 190 383 | 129 758 | 58 780 |
Przegląd Sportowy | 31 656 | 31 656 | 30 608 | 635 | 35 683 | 35 683 | 34 563 | 748 |
Gazeta Polska Codziennie | 19 287 | 19 279 | 18 754 | 75 | 23 417 | 23 414 | 22 941 | 138 |
Rzeczpospolita | 57 309 | 55 005 | 8 867 | 38 741 | 68 832 | 58 676 | 10 206 | 43 945 |
Dziennik Gazeta Prawna | 54 844 | 45 029 | 8 519 | 27 409 | 61 940 | 50 620 | 12 270 | 29 050 |
Puls Biznesu | 14 241 | 10 673 | 1 664 | 6 572 | 16 698 | 11 462 | 1 881 | 7 258 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 5 406 | 4 991 | 1 392 | 1 478 | 5 155 | 3 950 | 1 711 | 1 750 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż kioskowa: „Super Express” powiększył przewagę nad „Gazetą Wyborczą”, „Rzeczpospolita” wyprzedziła „DGP”