SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Telewizja Polska wybrała agencję mediową. Do obsługi 45 mln zł budżetu

Agencja mediowa Value Media (Group One) wygrała przetarg na obsługę mediową Telewizji Polskiej. Zdobyła budżet w wysokości 45 mln zł netto - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl. 

Przetarg TVP dotyczył planowania, zakupu, organizacji/realizacji i raportowania z przeprowadzonych jej kampanii reklamowych w takich kanałach komunikacji, jak prasa, kino, radio, outdoor, digital display, video online, YouTube video, programmatic, social media. Wybrana w nim agencja zajmie się też drukiem reklam na nośniki outdoorowe, produkcją i przeformatowaniem internetowych form reklamowych, produkcją form reklamowych do emisji na elektronicznych nośnikach reklamy zewnętrznej i wewnętrznej, zlecaniem usług pokrywających koszty techniczne i monitoring (ad-serving i traffic), monitoringiem i kontrolą postępu kampanii itp. W ramach współpracy agencja ta będzie także planować i zlecać kampanie reklamowe TVP realizowane w ramach umów na wymianę usług w trybie wzajemnych kompensat należności i zobowiązań do emisji reklam radiowych i telewizyjnych (barter) zawartych bezpośrednio pomiędzy Telewizją Polską a właścicielami lub dostawcami mediów.

Zgłosiły się do niego cztery agencje mediowe: Arena Media Communication, Sigma Bis (należy do PZU i Orlenu), UM (IPG Mediabrands) oraz Value Media (Group One). 

Telewizja Polska do współpracy wybrała Value Media. Umowa zostanie zawarta na rok. Budżet przeznaczony do obsługi wynosi 45 mln zł netto (bez VAT). Z tego koszty zewnętrznego wykonania usług nie mogą przekroczyć kwoty ok. 44,1 mln zł, a wynagrodzenie agencji (suma prowizji oraz dodatkowej premii pieniężnej) nie może być wyższe niż 882,3 tys. zł netto.

Ile na reklamy TVP Info i „19.30” 

Jako jedno z zadań przed agencją wskazano przygotowanie strategii komunikacji reklamowej TVP Info. W briefie opisano, że firma marketingowa powinna „nakreślić kierunek wyboru odpowiedniego media splitu, spójnego charakterologicznie z definicją stacji informacyjnej; oraz mieć na uwadze misję stacji, cechującą nadawcę publicznego”. Wyliczono cztery cele działań reklamowych TVP Info, m.in. wzrost oglądalności.

Według briefu w 2025 roku przeprowadzone zostaną dwie duże kampanie reklamowe TVP Info (z budżetem po 1 mln zł netto), a całoroczna komunikacja w internecie (m.in. mediach społecznościowych) będzie kosztować 1 mln zł. Natomiast na trzy kampanie „19.30” zaplanowano w sumie 3,3 mln zł netto.

Poprzedni przetarg unieważniono 

TVP pod koniec lipca 2023 roku ogłosiła przetarg na usługi planowania i zakupu mediów do jej kampanii. Budżet wynosił blisko 60 mln zł, a umowa ze zwycięską agencją miała zostać zawarta na rok. Pod koniec września ub.r. przetarg rozstrzygnięto, wybierając do współpracy agencję Value Media. Oznaczało to koniec współpracy z Sigma Bis. Mimo upływu wielu miesięcy od rozstrzygnięcia postępowania umowy ze zwycięską agencja TVP nie zawarła. 

W kwietniu br. nadawca unieważnił ten przetarg informując, że “nie wyłoniono zwycięzcy, a procedura konkurencyjna została zamknięta”. Jako powód unieważnienia podano “inne”. Z naszych nieoficjalnych ustaleń wynikało, że tuż po ogłoszeniu wyników przetargu Sigma Bis zaskarżyła wybór Value Media i złożyła odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie od wyniku rozstrzygnięcia. Skarg miało być nawet kilka i do tej pory zaskarżone przez Sigma Bis rozstrzygnięcia nie zostały wyjaśnione. To z kolei spowodowało, że TVP nie mogła wówczas podpisać umowy z Value Media i współpracować z tą agencją. Dlatego też publiczny nadawca zdecydował się unieważnić przetarg.

Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska wybrała agencję mediową. Do obsługi 45 mln zł budżetu

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Xxx
Ale rozumiem,że będą medialnie obsługiwali likwidację TVP?
A tak na poważnie, to cała ta ekipa prawniczo-polityczna, która za osłona "likwidacji" podjęła się kierowaniem TVP nie wypłaci się do końca życia za przekręt dekady.
0 0
odpowiedź