SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż dzienników 10 proc. w dół. Najwięcej straciły „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza”

W trzecim kwartale 2024 roku średnia sprzedaż ogółem ośmiu dzienników ogólnopolskich zmalała rok do roku o prawie 10 proc. Spadki wynoszące ok. 17 proc. zanotowały „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza”.

Shutterstock/A.AleksandraviciusShutterstock/A.Aleksandravicius

Od kilku lat już tylko „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedaje się średnio w ponad 100 tys. egzemplarzy, przy czym coraz słabiej przewyższa ten poziom. Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w trzecim kwartale 2024 roku jego średnia sprzedaż ogółem wynosiła 107 167 egz., co wobec 118 632 egz. rok wcześniej oznacza spadek o 9,66 proc.

Wynik „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) zmniejszył się rok do roku o 7,64 proc. do 62 079 egz. Tabloid i tak sprzedawał się dwa razy lepiej niż „Gazeta Wyborcza” (Agora), która zanotowała spadek o 16,68 proc. do 31 058 egz.

CZYTAJ TEŻ: Koniec kiosków Ruchu. Ile jeszcze działa?

Procentowo jeszcze więcej straciła „Rzeczpospolita” (Gremi Media). Jej przeciętny wynik sprzedażowy poszedł w dół o 17,52 proc do 25 011 egz. O ponad 10 proc. zmalała natomiast średnia sprzedaż dwóch innych dzienników profilu biznesowo-prawnym: „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor PL) - o 11,54 proc. do 23 465 egz., a także „Parkietu” (Gremi Media) - o 12,84 proc. do 2 906 egz.

W tej grupie najmniej pod względem sprzedażowym stracił „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Jego wynik zmalał o 3,99 proc. do 12 904 egz. Zaś wynik „Gazety Podatkowej” (Wydawnictwo Gofin) zmniejszył się o 8,25 proc. do 17 593 egz.

Jako jedyny wzrost osiągnął „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który od początku ub.r. ukazuje się już tylko dwa razy w tygodniu. Jego średnia sprzedaż zwiększyła się o 1,28 proc. do 21 341 egz.

Dane dotyczące e-sprzedaży uwzględniają pojedyncze egzemplarze cyfrowe, a nie subskrypcję obejmującą dostęp do e-wydań i serwisów internetowych dzienników przez określony czas. W obszarze subskrypcji cyfrowych zdecydowanie na czele jest „Gazeta Wyborcza”, która na koniec ub.r. miała sprzedanych 303,3 tys. płatnych dostępów internetowych.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż dzienników 10 proc. w dół. Najwięcej straciły „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza”

28 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
iiii
giewu te 300 k cyfrowych to ma juz ze 3 lata na stalym poziomie? czyzby spoleczenstwo nie dorosło do wchlaniania mądrosci kapłanów z czerskiej?;)
odpowiedź
User
Porównywacz
Ja pomarudzę! Zawsze nowe info o dziennikach jest na miesiąc + tydzień po danym kwartale. Teraz mamy miesiąc i 2 tygodnie! Tyle czekania. A tak w ogóle to co to jest za okrojona tabelka? Od zawsze był podział na D R U K O W A N E i C Y F R O W E.


Gdzie się podział ten podział?
odpowiedź
User
Porównywacz
Nie wiem, czy mieć pretensję do Was czy do PBC. Od zawsze był podział. Dzięki temu można było skupiać się na samym princie. I widzieć jak spada jego popularność. Teraz, wymieszany z digitalem daje ogólną papkę informacyjną.
odpowiedź