„Tele Świat” liderem po trzech kwartałach. „Tele Max” i „Super TV” zyskały po zmianie na dwutygodniki
W pierwszych trzech kwartałach br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Większość tytułów zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Ekran TV”. Zyskały jedynie „Tele Max” i „Super TV”, będące wcześniej tygodnikami.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2014 roku wyniosła 351 027 egz. Była ona o 5,45 proc. mniejsza niż w analogicznym okresie 2013 roku.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on wynik na poziomie 191 845 egz., po spadku o 5,42 proc.
Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik w okresie od 31 marca (wtedy stał się dwutygodnikiem) do końca września br. wyniósł 167 492 egz., podczas gdy rok wcześniej w cyklu tygodniowym sprzedawał się w liczbie 163 762 egz.
Natomiast czwarte miejsce zajął „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w okresie od 7 kwietnia do końca września br. wynoszącym 149 105 egz. W pierwszych trzech kwartałach ub.r. ukazując się co tydzień magazyn ten notował sprzedaż na poziomie 144 145 egz.
„Telemax” i „Super TV” zmieniając częstotliwość wydawniczą zwiększyły do 96 stron swoją objętość (wcześniej wynosiła ona 56 stron) i zdrożały z 1,20 zł do 1,50 zł (więcej na ten temat).
Ostatnią pozycję w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w pierwszych dziewięciu miesiącach br. na poziomie 56 447 egz. Magazyn ten w skali roku zanotował największą stratę w zestawieniu wynoszącą 14,27 proc.
Wirtualnemedia.pl | I-III kwartał | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tele Świat | 525 425 | 351 027 | 351 027 | 543 687 | 376 264 | 371 264 |
TV14 | 305 729 | 191 845 | 191 845 | 304 418 | 202 836 | 202 836 |
Tele Max | 262 449 | 167 492 | 167 492 | 249 715* | 163 762* | 163 762* |
Super TV | 257 198 | 149 105 | 149 105 | 230 628* | 144 145* | 144 145* |
Ekran TV | 107 688 | 56 447 | 56 447 | 110 477 | 65 844 | 65 844 |
* wyniki tygodników „Tele Max” i „Super TV”
We wrześniu 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych również był „Tele Świat”, którego wynik względem września 2013 roku zmniejszył się o 10,55 proc. do poziomu 331 111 egz. Drugie miejsce zajął magazyn „TV 14” (182 983 egz.; spadek o 2,26 proc.).
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Ekran TV” - było to 20,84 proc. do 49 393 egz.
Wirtualnemedia.pl | wrzesień | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tele Świat | 489 936 | 331 111 | 331 111 | 549 931 | 370 143 | 370 143 |
TV14 | 274 970 | 182 983 | 182 983 | 289 949 | 187 219 | 187 219 |
Tele Max | 231 619 | 157 139 | 157 139 | 238 342* | 155 299* | 155 299* |
Super TV | 229 943 | 141 300 | 141 300 | 218 558* | 140 637* | 140 637* |
Ekran TV | 96 525 | 49 393 | 49 393 | 103 440 | 62 395 | 62 395 |
* wyniki tygodników „Tele Max” i „Super TV”
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Tele Świat” liderem po trzech kwartałach. „Tele Max” i „Super TV” zyskały po zmianie na dwutygodniki