Magazyny o bohaterach z Lego na czele sprzedaży pism dziecięcych w 2015 roku
W ub.r. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci znalazł się magazyn „Lego Ninjago”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Lego Legends of Chima”, a najwięcej stracił „Monster High”.
Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Lego Ninjago” (Media Service Zawada) w 2015 roku wyniosła 56 691 egz. Magazyn ten zadebiutował na rynku w styczniu ub.r. (więcej na ten temat).
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z pierwszego na drugie miejsce spadł „Lego Legends of Chima” (Media Service Zawada) z wynikiem na poziomie 54 832 egz., wyższym o 10,64 proc. niż w 2014 roku. Co więcej, był to największy wzrost w zestawieniu.
Podium uzupełniają „Zabawy i Marzenia z Barbie” (Egmont Polska) ze średnim wynikiem na poziomie 43 649 egz., niższym o 10,85 proc. niż rok wcześniej. W 2014 roku magazyn ten był drugi.
Najwięcej stracił natomiast „Monster High” (Egmont Polska), który spadł z pozycji 11. na 12. - przedostatnią. Jego średni wynik sprzedażowy w ub.r. zmniejszył się bowiem o 40,07 proc. do 17 900 egz.
ZKDP | rok | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Lego Ninjago | 62 371 | 56 891 | 56 691 | - | - | - |
Lego. Legends of Chima | 66 981 | 54 889 | 54 832 | 59 777 | 49 806 | 49 559 |
Zabawy i Marzenia z Barbie | 68 753 | 43 649 | 43 649 | 70 923 | 48 960 | 48 960 |
Scooby - Doo! | 72 886 | 44 485 | 43 315 | 77 051 | 48 130 | 47 999 |
Mój Kucyk Pony | 58 418 | 40 994 | 40 994 | 56 775 | 43 040 | 43 040 |
Księżniczka | 55 243 | 38 958 | 38 958 | 54 385 | 37 950 | 37 950 |
Lego Friends. Magazyn | 47 745 | 32 668 | 32 643 | 49 783 | 30 722 | 30 447 |
Świnka Peppa Magazyn | 42 823 | 31 643 | 31 643 | 45 276 | 30 282 | 30 033 |
Cartoon Network Magazyn | 42 772 | 28 829 | 28 829 | 44 135 | 30 817 | 30 817 |
Violetta Oficjalny Magazyn | 47 656 | 27 693 | 27 693 | 54 127 | 39 283 | 39 283 |
Pingwiny z Madagaskaru | 44 094 | 27 640 | 27 640 | 44 935 | 32 336 | 32 336 |
Ben 10 Magazyn | 40 965 | 27 590 | 27 590 | 42 239 | 28 476 | 28 476 |
Magazyn Mia and Me | 44 645 | 25 063 | 25 063 | 44 962 | 27 211 | 27 211 |
Auta | 40 374 | 23 858 | 23 858 | 45 917 | 25 596 | 25 596 |
Magazyn MiniMini | 40 268 | 23 492 | 23 492 | 41 789 | 23 072 | 22 799 |
Kubuś i Przyjaciele | 38 585 | 22 474 | 22 474 | 44 676 | 26 604 | 26 603 |
Filly Magazyn | 31 488 | 21 152 | 21 152 | 40 976 | 25 080 | 25 080 |
W Siodle | 35 978 | 19 465 | 19 465 | 39 957 | 22 655 | 22 655 |
Magazyn Truskawkowe Ciastko | 37 679 | 19 101 | 19 101 | 39 800 | 22 045 | 22 045 |
Monster High | 43 627 | 17 900 | 17 900 | 60 892 | 29 870 | 29 870 |
Dragons | 37 488 | 16 423 | 16 423 | 39 984 | 21 544 | 21 544 |
W grudniu 2015 roku sprzedaż ogółem liderującego „Lego Ninjago” wyniosła 48 736 egz.
Na drugie miejsce spadł magazyn „Zabawy i Marzenia z Barbie” (42 321 egz.; spadek o 13,17 proc. ). Natomiast z piątej na trzecią lokatę awansował „Lego Friends. Magazyn” (37 789 egz.; do góry o 26,89 proc.).
Największy wzrost w tym rankingu, wynoszący 55,90 proc. do 36 294 egz., odnotowała „Księżniczka” (Egmont Polska).
Z kolei najwięcej w tym ujęciu stracił „Violetta Oficjalny Magazyn” (również Egmont Polska) - było to 54,24 proc. do poziomu 16 336 egz.
ZKDP | grudzień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Lego Ninjago | 69 806 | 48 736 | 48 736 | - | - | - |
Zabawy i Marzenia z Barbie | 68 000 | 42 321 | 42 321 | 70 000 | 48 740 | 48 740 |
Lego Friends. Magazyn | 44 622 | 37 789 | 37 789 | 49 925 | 29 782 | 29 782 |
Mój Kucyk Pony | 58 000 | 37 432 | 37 432 | 59 924 | 44 953 | 44 953 |
Księżniczka | 49 971 | 36 294 | 36 294 | 53 000 | 23 281 | 23 281 |
Scooby - Doo! | 69 992 | 24 966 | 23 880 | 73 384 | 40 065 | 40 065 |
Kubuś i Przyjaciele | 36 000 | 18 600 | 18 600 | 39 000 | 23 608 | 23 608 |
Auta | 38 200 | 17 310 | 17 310 | 43 000 | 24 082 | 24 082 |
Violetta Oficjalny Magazyn | 42 000 | 16 336 | 16 336 | 50 000 | 35 703 | 35 703 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Magazyny o bohaterach z Lego na czele sprzedaży pism dziecięcych w 2015 roku