Członek KRRiT domaga się od TVP kompleksowej strategii obecności w internecie. „Powstaje”
Prof. Tadeusz Kowalski, członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, zwrócił się do prezesa Mateusza Matyszkowicza z wnioskiem o przygotowanie całościowej strategii obecności Telewizji Polskiej w internecie i mediach cyfrowych - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Mam wrażenie, że w tej kwestii panuje u nadawcy jeden wielki chaos - mówi w rozmowie z nami prof. Kowalski.
Okazją, by wnioskować o całościową strategię cyfrową, było uruchomienie kanału Alfa TVP, o którym to kanale rozmawiał z członkami KRRiT prezes Mateusz Matyszkowicz podczas ubiegłotygodniowego spotkania. Kanał ruszyć miał pierwotnie 6 grudnia, ostatecznie jednak wystartował 20 grudnia. Kanał - początkowo dostępny w internecie - docelowo będzie się też pojawiał także w sieciach kablowych. - Większość emitowanych pozycji to będą pozycje licencyjne, ale przygotowujemy się także do zamawiania treści przygotowywanych specjalnie na tę platformę – mówił kilka tygodni temu w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl prezes Mateusz Matyszkowicz.
Zdaniem Matyszkowicza - myślenie, że istnieją anteny, a „przy okazji” istnieje też internet jest "archaiczne i nieodwracalnie odchodzi w przeszłość". - Dzisiaj mówimy o tym, jak kontaktować się z naszymi widzami, korzystając ze wszystkich dostępnych nam narzędzi dystrybucyjnych. VOD i nasze aplikacje przestają być zatem tylko „udostępniaczem” tego, co wyprodukowano na antenie. Dlatego Telewizja Polska chce mocno postawić na internetowe kanały i propozycje dla młodszych widzów, a unaocznieniem tej zmiany jest likwidacja Ośrodka Kanałów i Serwisów Internetowych i przekształcenie go w jednostkę o nazwie TVP Plus.
TVP w sieci: "Jeden wielki chaos"
Podczas spotkania z członkami KRRiT prezes Mateusz Matyszkowicz przedstawiał m.in. swoją wizję kanału Alfa TVP. - Wyraziłem wówczas stanowcze oczekiwanie, żeby telewizja przedstawiła całościową strategię obecności w internecie i mediach cyfrowych. Mam wrażenie, że to jest jeden wielki jakiś chaos – przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl prof. Tadeusz Kowalski, członek Rady. - Wciąż powołuje się jakieś nowe kanały telewizyjne, strony, anteny – właściwie nie wiem, po co. To jest tak naprawdę multiplikowanie pewnych prac, które mogą być wykonane w ramach jednej koncepcji – dodaje nasz rozmówca.
Prof. Kowalski w odpowiedzi na swój wniosek usłyszał, że taka strategia niebawem ma powstać na Woronicza. - Oczekuję, że wówczas zostanie przedstawiona nie tylko KRRiT, ale także opinii publicznej. Ostatecznie mamy bowiem prawo wiedzieć, na co przeznaczane są nasze pieniądze – uzupełnia swoją wypowiedź prof. Tadeusz Kowalski.
Plany programowo-finansowe przyjęte
Podczas ubiegłotygodniowego spotkania Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zatwierdziła także plany programowo-finansowe publicznych mediów. Zanim jednak przegłosowała zgodę, wysłuchała prezesów Polskiego Radia i Telewizji Polskiej w kwestii tego, co zamierzają zrobić w przyszłym roku. Od głosu wstrzymał się tylko prof. Tadeusz Kowalski.
Kanał Alfa TVP ruszył we wtorek, 20 grudnia. Na razie stację można oglądać jedynie za pośrednictwem aplikacji TVP GO. Jest ona dostępna na smartfonach i tabletach, a także dla odbiorców naziemnych z aktywną usługą HbbTV, których telewizory są podłączone do internetu.
Nadawca otrzymał 1,71 mld zł z rekompensaty i 330 mln zł z opłat abonamentowych. Do 2016 r. TVP dostawała środki tylko z opłat abonamentowych, w minionej dekadzie było to najwyżej 444 mln zł rocznie.
W planie finansowym na br. Telewizja Polska zapisała wzrost przychodów do 3,42 mld zł, zwiększyć mają się zarówno wpływy z reklam i sponsoringu, jak i rekompensaty abonamentowej. W górę pójdą też koszty energii i usług zewnętrznych, a ze sprzedaży obligacji skarbowych nadawca spodziewa się minimum 171 mln zł straty.
Dołącz do dyskusji: Członek KRRiT domaga się od TVP kompleksowej strategii obecności w internecie. „Powstaje”