„Podrobione jest kradzione” w kampanii Superbrands Polska przeciw kupowaniu podróbek
W ramach inicjatywy Superbrands Polska rozpoczęto kampanię społeczno-edukacyjną pod hasłem „Podrobione jest kradzione” przestrzegającą przed korzystaniem z podrobionych produktów. Materiały marketingowe do akcji przygotowała agencja Communication Unlimited.
Celem kampanii jest zwrócenie uwagi odbiorców na przestrzeganie własności intelektualnej przy kupowaniu różnych produktów i usług. Akcję przygotowano w ramach inicjatywy Superbrands Polska będącej częścią międzynarodowej organizacji działającej na rzecz brandingu.
Z sondażu zleconego firmie ARC Rynek i Opinia wynika, że chociaż 77 proc. Polaków wie, że sprzedaż podróbek jest nieetyczna, to 32 proc. respondentów nie ukrywa przed najbliższymi tego, że skorzystali z takich produktów. Spora część respondentów stwierdziła, że podejmowanie działań w celu zmniejszenia skali występowania podróbek nie ma sensu, bo w większości ludzie kupują takie towary z pełną świadomością. Co czwarty respondent uznał jednak, że pomogłoby dalsze zwiększanie świadomości konsumentów.
Kampania zaczęła się od debaty połączonej z zaprezentowanie wyników sondażu o nastawieniu Polaków do podróbek. Wzieli w niej udział dr Krzysztof Najder (Stratosfera by Deloitte), Paweł Niziński (better. CEE), Andrzej Gołoś (ARC Rynek i Opinia) oraz dr hab. Marzanna Witek-Hajduk, prof. SGH (Szkoła Główna Handlowa). Kolejne podobne spotkania odbędą się 26 września i 13 października.
Działania skierowane do konsumentów obejmują kina (spot emitowany od 24 czerwca w kinach z sieci KinAds) oraz outdoor (citylighty z oferty AMS od 1 lipca).
Współpomysłodawcą akcji oraz partnerem w zakresie public relations jest agencja Competita PR & CSR. Kreacją materiałów marketingowych zajęła się agencja Communication Unlimited.
Dołącz do dyskusji: „Podrobione jest kradzione” w kampanii Superbrands Polska przeciw kupowaniu podróbek
Czasami podróbki dorównują czy przewyższają "oryginał".
Poza tym jak ufać firmom jak te oryginalne oszukują klientów, tworzą zmowy rynkowe, kup nasz produkt, a potem spadaj.