Felietony Mikołaja Kunicy w „Newsweeku”
Mikołaj Kunica, redaktor naczelny Business Insider Polska (Ringier Axel Springer Polska), rozpoczął współpracę z tygodnikiem „Newsweek” (ten sam wydawca). Teksty Kunicy mają w „Newsweeku” ukazywać się regularnie.
Pierwszy felieton szefa Business Insider Polska pod tytułem „PiS wymontował bezpieczniki. Nikt do końca nie wie, jak wygląda prawdziwy obraz finansów państwa” ukazał się w noworocznym wydaniu "Newsweeka" z 2 stycznia br.
- Polska od przełomu lat 90. weszła w erę złotego wieku. Uwolnienie energii i przedsiębiorczości, dopalane sterydem ambicji i aspiracji, sprawiło, że trajektoria minionych 30 lat była i wciąż pozostaje wzrostowa. Dotarliśmy jednak do newralgicznej krawędzi, za którą otwiera się otchłań czegoś o wiele bardziej groźnego niż klasyczna recesja - pisze w swoim tekście Kunica.
- Mikołaj Kunica jest ekspertem dziennikarstwa ekonomiczno-biznesowego, stoi na czele redakcji Business Insider Polska, uznanej przez kapitułę Grand Press Economy 2022 za najlepszy zespół dziennikarstwa ekonomicznego w Polsce, stąd właśnie pojawił się w Newsweeku pomysł na stałą współpracę z dziennikarzem o najwyższych kompetencjach w tych tematach - mówi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Makowska, PR manager w Ringier Axel Springer Polska.
Wcześniej w "Newsweeku" zaczął pisać Bartosz Węglarczyk
Mikołaj Kunica to kolejny dziennikarz z innej redakcji RASP, który pojawił się na łamach „Newsweeka”. Od grudnia o serialach dla tygodnika pisze Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny Onetu. Jego rubryka w tygodniku nosi identyczną nazwę, jak - prowadzony z Piotrem Markiewiczem - podcast na Onecie „O serialach”.
„Newsweek” współpracuje coraz chętniej z osobami zatrudnionymi już w RASP, natomiast w ub.r. z częścią autorów zewnętrznych się pożegnał. W grudniu felietony przestał pisać Zbigniew Hołdys, co zbiegło się ze zwolnieniami grupowymi w Ringier Axel Springer Polska. W listopadzie zwolniony został też Waldemar Kumór, szef działu kultura i historia, kierujący magazynem "Newsweek Historia".
W lipcu po tym jak tygodnikiem zaczął kierować Tomasz Sekielski współpracę zakończyli z nim z kolei dwaj inni felietoniści: Krzysztof Materna i Manuela Gretkowska.
W trzecim kwartale br. średnia sprzedaż tygodnika „Newsweek Polska” wyniosła 62 307 egz.
Dołącz do dyskusji: Felietony Mikołaja Kunicy w „Newsweeku”