SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Polska” blisko „Do Rzeczy”, „Gość Niedzielny” i „Angora” ze sporymi spadkami

Z tygodników opinii określanych jako prawicowe duży wzrost sprzedaży w drugim kwartale 2024 roku otrzymała tylko „Gazeta Polska”, zbliżając się pod tym względem do „Do Rzeczy”. Spore spadki zanotowały „Gość Niedzielny” i „Angora”, a zdecydowanie na czele pozostaje „Polityka”.

Od lewej: naczelny "Gazety Polskiej" Tomasz Sakiewicz i naczelny "Do Rzeczy" Paweł Lisicki, fot. screeny z youtube'aOd lewej: naczelny

Według danych Polskich Badań Czytelnictwa opracowanych przez Wirtualnemedia.pl zdecydowanym liderem sprzedażowym wśród tygodników opinii jest niezmiennie „Polityka”. W drugim kwartale 2024 roku jej średnia sprzedaż ogółem wynosiła 76 924 egz., o 5,25 proc. mniej niż rok wcześniej.

Spadki zanotowały też kolejne dwa tytuły w rankingu. Przeciętna sprzedaż „Newsweek Polska” zmalała rok do roku o 1,39 proc. do 60 927 egz., a „Gościa Niedzielnego” - o 12,19 proc. do 55 886 egz. „Gość” jako jedyny zanotował dwucyfrowy spadek w ujęciu procentowym.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Sprzedaż „Gazety Polskiej” dwie trzecie w górę

Po prawie 30 tys. egz. sprzedają trzy tygodniki określane jako prawicowe. W minionym kwartale zdecydowanie największy wzrost r/r osiągnęła „Gazeta Polska” - o 63,03 proc. do 28 098 egz. Średnia sprzedaż „Sieci” zwiększyła się o 1,92 proc. do 29 430 egz., a w przypadku „Do Rzeczy” - o 5,82 proc. do 28 714 egz.

Wszystkie te tytuły duże wzrosty osiągnęły już w pierwszym kwartale br., po zmianach wprowadzonych w mediach publicznych. Średnia sprzedaż „Gazety Polskiej” urosła wtedy o 72,21 proc., „Sieci” o 14,17 proc., a „Do Rzeczy” o 14,17 proc.

W pierwszym kwartale przewaga „Do Rzeczy” nad „Gazetą Polską” w średniej sprzedaży wynosiła jedynie 560 egz., w drugim kwartale było to 616 egz.

CZYTAJ TEŻ: Kolejna fundacja mediów Sakiewicza z rekordami finansowymi

Jedynym tytułem spoza tej trójki, który rok do roku zwiększył przeciętną sprzedaż, jest „Tygodnik Powszechny”. Jego wynik wzrósł o 2,06 proc. do 21 857 egz. Natomiast średnia sprzedaż „Przeglądu” zmalała o 5,43 proc. do 11 254 egz., a publikującej głównie przedruki „Angory” - o 8,82 proc. do 135 454 egz.

„Polityka” przed „Newsweekiem” w e-sprzedaży

Pod względem średniej sprzedaży wydań elektronicznych (nie obejmuje ona subskrypcji do serwisów internetowych, tylko e-sprzedaż konkretnych numerów) liderem jest „Polityka”, której wynik zwiększył się r/r nieznacznie - z 24 319 do 24 659 egz.

Wyższe wzrosty przeciętnej e-sprzedaży osiągnęły „Newsweek Polska” (z 16 238 do 17 797 egz.), „Do Rzeczy” (z 7 160 do 8 506 egz.), „Sieci” (z 5 181 do 6 845 egz.) oraz „Tygodnik Powszechny” (z 3 547 do 5 628 egz.). Natomiast wynik „Gazety Polskiej” poszedł w górę prawie dwukrotnie - z 1 284 do 2 292 egz.

Kwartał do kwartału wszystkie tygodniki zanotowały spadki przeciętnej sprzedaży ogółem. Najmocniej zmalał wynik „Sieci” - o 11 proc. do 29 430 egz. O prawie 10 proc. zmniejszyła się średnia sprzedaż „Gazety Polskiej” (o 9,61 proc. do 28 098 egz.) i „Do Rzeczy” (o 9,27 proc. do 28 714 egz.).

Za to minimalne spadki zanotowały „Tygodnik Powszechny” (o 0,25 proc. do 21 857 egz.) i „Newsweek Polska” (o 1,49 proc. do 60 927 egz.).

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska” blisko „Do Rzeczy”, „Gość Niedzielny” i „Angora” ze sporymi spadkami

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jasne
Sako i jego klika to tacy sami kanciarze jak reszta. Naciągają dziennikarzy na kasie
odpowiedź
User
Już nie kupuję
Kiedyś myślałem że warto ich czytać ale to taka sama klika upartyjniona
odpowiedź
User
Najgorsza
Klika to broński i wierzchołowski kantują dziennikarzy na wypłacie
odpowiedź