Grzegorz Zasępa naczelnym „Super Expressu”. „Stawiamy na jakościowe dziennikarstwo”
W czwartek ogłoszono zmianę na stanowisku redaktora naczelnego „Super Expressu” (Grupa ZPR Media). Dotychczasowego szefa tabloidu zastąpi Grzegorz Zasępa, wcześniej jego pierwszy zastępca. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl podkreśla, że redakcja będzie stawiać na jakościowe dziennikarstwo oraz integrację wydań drukowanych ze stroną internetową se.pl.
Jak już wczoraj informowaliśmy obecny naczelny „Super Expressu” Sławomir Jastrzębowski od czerwca zostanie prezesem agencji public relations R4S, należącej do Adama Hofmana, Mariusza Sokołowskiego i Michała Wiórkiewicza.
Jastrzębowski redaktorem naczelnym „Super Expressu” został w grudniu 2007 roku, a w 2014 roku został naczelnym całej Grupy Super Express, obejmującej też portal SE.pl, wydania zagraniczne, aplikacje mobilne oraz wydawnictwa tematyczne związane z „SE”. Wcześniej, w latach 2003-2007, pracował w „Fakcie”, kolejno jako szef działu wydarzeń i zastępca redaktora naczelnego. Był również szefem działu śledczego „Dziennika Łódzkiego”.
„Chcemy całkowicie zatrzeć granicę między redakcją papierową i internetową”
Nowym redaktorem naczelnym Grupy Super Express, obejmującej m.in. dziennik „Super Express” i serwis internetowy SE.pl (redaktorem naczelnym portalu jest Bartłomiej Łęczek), został w czwartek Grzegorz Zasępa. Nowy naczelny miał zostać przedstawiony zespołowi redakcyjnemu „Super Expressu” podczas porannego kolegium.
- Stoimy przed ważnymi zmianami w związku z naszą nową strategią. Chcemy całkowicie zatrzeć granicę między redakcją papierową i internetową. Ten proces trwa u nas zresztą od dawna. Stajemy się redakcją multimedialnych treści, które będą eksploatowane na wielu polach. Stawiać przy tym będziemy na jakościowe dziennikarstwo, którego w internecie bardzo brakuje - komentuje Grzegorz Zasępa, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
Zapowiada, że jego celem jest „wzmacnianie marki Super Expressu”: - Portal Se.pl co miesiąc bije kolejne rekordy pod względem liczby użytkowników i odsłon, z kolei gazeta mimo ogólnego trendu spadkowego na rynku, radzi sobie bardzo dobrze. Jest w tej chwili drugim dziennikiem w Polsce, ma ustabilizowaną sprzedaż i wpływy reklamowe. Moim celem jest dalsze wzmacnianie marki „Super Express” w świecie analogowym i cyfrowym - podkreśla.
Zasępa pracuje w „Super Expressie” od listopada 2003 roku. Był kierownikiem działu politycznego, a następnie od czerwca 2013 roku awansował na stanowisko pierwszego zastępcy redaktora naczelnego.
"Wysokiej klasy specjalista"
- Grzegorz Zasępa jest wysokiej klasy specjalistą, zarówno w zakresie mediów tradycyjnych, jak i cyfrowych. Jego powołanie na stanowisko naczelnego Grupy Super Express stanowi gwarancję rozwoju marki w kierunku nowoczesności. Jest menadżerem doświadczonym, ale ciągle młodym i rozwijającym się. Dziś przypadają jego 40 urodziny i cieszę się, że w takim dniu mogę mu gratulować awansu - uzasadnił Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej spółki ZPR Media SA, wydawcy „Super Expressu”.
Według danych ZKDP w lutym br. średnia sprzedaż ogółem „Super Exressu” wynosiła 123 574 egz. Portal SE.pl według danych Gemus/PBI miał w lutym 5,53 mln realnych użytkowników i 38,61 mln odsłon.
Dołącz do dyskusji: Grzegorz Zasępa naczelnym „Super Expressu”. „Stawiamy na jakościowe dziennikarstwo”