Joanna Okła szefową EssenceMediacom w Polsce, Jakub Kossut odchodzi
Tymczasową szefową agencji mediowej EssenceMediacom Poland (poprzednio MediaCom) została Joanna Okła. Z firmą po 20 latach pracy żegna się poprzedni CEO Jakub Kossut.
Joanna Okła z EssenceMediacom Poland jest związana od 2006 roku. W 2018 roku weszła do zarządu agencji, odpowiadała za ofertę strategiczną i new business. Dwa lata temu objęła też funkcję chief strategy officera.
W ostatnich latach blisko współpracowała z Jakubem Kossutem, ustępującym teraz CEO. - Kuba zostawia firmę w świetnej formie i w dobrych rękach. Joanna Okła, znana rynkowi i reklamodawcom od najlepszej strony, to dla mnie gwarant stabilnego rozwoju EssenceMediacom w Polsce w najbliższym czasie - zapewnia w komunikacie Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM Poland & Cluster Lead CEE.
Wcześniej Joanna Okła pełniła w agencji kolejno funkcje account managera, group account managera, account directora i head of strategy. Przed pracą w MediaComie przez pięć lat była związana z Media Planning Group (obecnie Havas Media).
Jakub Kossut odchodzi z MediaComu po 20 latach pracy
Jakub Kossut pracę w MediaComie zaczął w 2003 roku. Początkowo pełnił kolejno funkcje research specialist i group research managera. W 2006 roku awansował na research directora, a dwa lata później został R&D directorem i wszedł do zarządu. W 2010 roku objął stanowisko managing directora Mediacomu, a w 2014 roku został chief operating officerem. Funkcję CEO agencji objął w 2018 roku.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- Dziękujemy Kubie za wielki wkład w sukces rynkowy EssenceMediacom w Polsce i doprowadzenie agencji do nowego rozdziału, właśnie pod tą marką. Przez lata współpracy Kuba dał się poznać jako świetny strateg, a wśród jego osiągnięć wspomnijmy choćby stworzenie w ramach MediaComu światowej klasy zespołu analitycznego, który od kilkunastu lat prowadzi globalne projekty wykraczające poza klasyczne kompetencje mediowe - podkreśla Izabela Albrychiewicz.
- Po niemal 20 latach doskonałej pracy Kuba Kossut odchodzi z EssenceMediacom, aby podjąć nowe wyzwania. Życzymy Kubie wszystkiego najlepszego na przyszłość i dziękujemy mu za ogromny wkład w nasz biznes - dodaje Tim Irwin, CEO EssenceMediacom w regionie EMEA.
WPP łączy Essence i MediaCom
Agencja EssenceMediacom, wchodząca w skład GroupM, została utworzona wiosną ub.r. w wyniku połączenia agencji Essence i Mediacom. Jak podało WPP, powstała w celu odkrycia nowych możliwości dla marek i w efekcie dostarczania prawdziwie zintegrowanych rozwiązań medialnych.
Start działalności operacyjnej EssenceMediacom ogłoszono z początkiem lutego. Globalnie agencja - zatrudniająca 10 tys. osób w 120 biurach na całym świecie, jest zarządzana przez Nicka Lawsona. W komunikacie podkreślono, że "łączy w sobie digitalowe, oparte na danych, analityce i performance DNA firmy Essence ze skalą oferowanej przez MediaCom multikanałowej, audience planningowej oraz strategicznej ekspertyzy mediowej".
Wśród klientów EssenceMediacom są m.in. Adidas, Bayer, Dell, Google, Mars, NBCUniversal, PlayStation, Procter & Gamble, The Coca-Cola Company i Uber. Agencja będzie odpowiedzialna za ponad 21 mld dolarów w globalnych billingach mediowych (COMvergence, 2021).
Dołącz do dyskusji: Joanna Okła szefową EssenceMediacom w Polsce, Jakub Kossut odchodzi