Amazon najcenniejszą marką na świecie, próg 200 miliardów dolarów przełamany. Ferrari najsilniejszą marką na świecie
Amazon został najcenniejszą marką na świecie w rankingu Brand Finance Global 500. Wycena firmy Jeffa Bezosa osiągnęła nieprzekraczalny do tej pory próg 200 miliardów dolarów. Najsilniejszą marką na świecie zostało włoskie Ferrari.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/brandfinance-2020-655.png)
Brand Finance co roku publikuje autorski ranking najbardziej wartościowych i mocnych marek. W pierwszej firmy są oceniane według ich finansowej wartości. W drugiej marki porządkuje się według kilku czynników składających się na siłę brandu - są to m.in. kondycja ekonomiczna marki, prognoza jej przychodów lojalność i przywiązanie klientów.
Tegoroczną edycję raportu zaprezentowano na Światowym Forum Ekonomicznym w Davos.
Amazon liderem trzeci rok z rzędu
Ranking najcenniejszych marek wygrał kolejny rok z rzędu Amazon. Wartość giganta e-commerce wzrosła o 17,5 proc., z kwoty 187,9 mld dol. do aż 200 miliardów dolarów. To najwyższa wycena, jaką kiedykolwiek uzyskał jakikolwiek brand w historii zestawienia Brand Finance.
Ponad połowę miejsc z pierwszej dziesiątki rankingu zajęły koncerny technologiczne. Za Amazonem na podium uplasowały się Google (wycena 159,7 mld dol.) i Apple (spadek z drugiego, 140,5 mld dol.). Dalej znalazły się Microsoft i Samsung, które utrzymały zeszłoroczne pozycje. Facebook zajął miejsce siódme z wyceną na poziomie 79,8 mld dol. Dziesiątkę zamyka chiński Huawei, wyceniony na 65 mld dol. (skok z miejsca 12.).
W rankingu sektorowym, technologie mają niewielką przewagę nad bankowością (14 proc. vs. 13,1 proc.). Co ciekawe, w rankingu najcenniejszych marek znalazło się 66 banków przy 46 firmach technologicznych. Podium zamykają sprzedawcy detaliczni (45 marek, 11,3 proc. udziałów).
W zestawieniu podzielonym na poszczególne kraje zdecydowanym liderem są Stany Zjednoczone, reprezentowane w Brand Finance Global 500 przez 205 marek. Dalej są Chiny (70), Japonia (36), Niemcy (21), Francja (32) i Wielka Brytania (20 marek).
Swoją wartość (w proc.) najbardziej w skali roku zwiększyły Tesla, Instagram, Mitsubishi i Lidl. Na przeciwnym biegunie zaś są Baidu, Fox, ABB oraz AT&T.
Ferrari ponownie najsilniejszą marką na świecie
Po raz drugi z rzędu Ferrari uznano za najsilniejszą markę na świecie, przed Disneyem i komunikatorem WeChat.
Ranking Top 500 Brand Finance Global 2020
Podobne informacje:
Rok 2019: Amazon najcenniejszą marką na świecie, Ferrari najmocniejszą (top 500)
Rok 2018: Amazon najcenniejszą marką na świecie, Disney najmocniejszą (top 500)
Rok 2017: Google przed Apple najbardziej wartościową marką, Lego najmocniejszą (Top 500)
Rok 2016: Apple najbardziej wartościową, a Disney najmocniejszą marką świata (TOP 100)
Zobacz wyniki za poprzednie lata.
Dołącz do dyskusji: Amazon najcenniejszą marką na świecie, próg 200 miliardów dolarów przełamany. Ferrari najsilniejszą marką na świecie