Zmalały wpływy reklamowe Radia ZET, najbardziej w górę VOX FM i Trójka (TOP 10)
Stacje radiowe, po pierwszych ośmiu miesiącach br., zwiększyły wpływy reklamowe o 14,6 proc. w skali roku. Z czołówki rozgłośni o największych przychodach tylko Radio Zet zarobiło mniej niż rok temu. Największy wzrost zanotowało z kolei Vox FM.
Wpływy reklamowe stacji radiowych w okresie od stycznia do sierpnia br. wyniosły blisko 3,9 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (według danych cennikowych netto, bez rabatów). To 14,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku.
28 proc. wszystkich wydatków marketerów na reklamę radiową trafiło do RMF FM - ponad 1,1 mld zł. Stacja w porównaniu z rokiem ubiegłym zwiększyła przychody z reklam o 23,3 proc.
Pozycję wicelidera reklamowego rynku radiowego nadal utrzymuje Radio ZET z wpływami w kwocie 695,4 mln zł. Rozgłośnia jako jedyna z czołówki najlepiej zarabiających na reklamie zanotowała spadek wpływów w skali roku - o 2,3 proc.
Trzecie miejsce na podium należy do radiowej Trójki, w której reklamodawcy zwiększyli wydatki o 46,4 proc., do 243 mln zł.
Rozgłośnią, w której marketerzy najbardziej zwiększyli wydatki na reklamę, było radio VOX FM. Stacja zarobiła 74,9 mln zł, czyli 55,3 proc. więcej niż w okresie od stycznia do sierpnia ub.r.
Radiowa Jedynka w tym roku zarobiła 39,7 proc. więcej niż rok temu - 136 mln zł, a Złote Przeboje Poznań - 29,5 proc. więcej (52 mln zł).
O 20,8 proc. wzrosły wydatki na reklamę w Esce Poznań (do 45 mln zł), a w RMF Classic - o 15,5 proc. (do 44,9 mln zł).
Jednocyfrową dynamikę przychodów z reklam miały w omawianym okresie Tok FM (wzrost o 2,4 proc. , do 70,1 mln zł) i Eska Warszawa (wzrost o 8,8 proc., do 48,3 mln zł).
Wpływy reklamowe stacji radiowych |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VIII 2015 |
I-VIII 2016 |
zmiana proc. |
RMF FM |
922 298 725 zł |
1 136 907 720 zł |
23,3 |
Radio Zet |
711 605 470 zł |
695 390 625 zł |
-2,3 |
Program III Polskiego Radia |
165 925 510 zł |
242 991 820 zł |
46,4 |
Program I Polskiego Radia |
97 366 520 zł |
136 043 120 zł |
39,7 |
VOX FM |
48 186 560 zł |
74 853 850 zł |
55,3 |
TOK FM |
68 476 286 zł |
70 146 153 zł |
2,4 |
Złote Przeboje Poznań |
40 163 623 zł |
52 001 631 zł |
29,5 |
Eska Warszawa |
44 361 570 zł |
48 266 790 zł |
8,8 |
Eska Poznań |
37 262 632 zł |
44 998 716 zł |
20,8 |
RMF Classic |
38 857 396 zł |
44 890 811 zł |
15,5 |
Razem |
3 398 706 168 zł |
3 893 908 326 zł |
14,6 |
Dołącz do dyskusji: Zmalały wpływy reklamowe Radia ZET, najbardziej w górę VOX FM i Trójka (TOP 10)