RMF FM zwiększyło przewagę nad konkurentami, VOX FM z największym wzrostem. Tracą Radio ZET i Jedynka
Na pozycji lidera rynku radiowego umocniło się RMF FM. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało VOX FM, a na przeciwnym biegunie znalazły się Radio ZET i Jedynka - wynika z najnowszej fali danych radiowych.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od czerwca do sierpnia 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,9 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,2 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,2 proc., po spadku o 0,5 pkt. proc.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,9 proc., po spadku o 0,8 pkt. proc. - największym w zestawieniu. Jednak w porównaniu do poprzedniej fali (marzec-maj 2016) słuchalność PR1 wzrosła o 0,5 pkt. proc.
- Cieszy nas, że Polacy docenili tegoroczną odsłonę Lata z Radiem oraz jakość relacji z najważniejszych wydarzeń w lipcu i sierpniu, takich jak szczyt NATO, Światowe Dni Młodzieży, a także Igrzyska Olimpijskie - mówi nam Rafał Porzeziński, dyrektor Jedynki. - Jesteśmy również zadowoleni z ciepłego przyjęcia przedporanka „Podwójne espresso” i pozytywnych reakcji na sienkiewiczowskie lato z „Ogniem i mieczem” - dodaje.
Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,6 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,1 pkt. proc.
Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4,4 proc. (+ 1 pkt. proc. - największy wzrost w zestawieniu).
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | czerwiec 2011 : sierpień 2011 | czerwiec 2012 : sierpień 2012 | czerwiec 2013 : sierpień 2013 | czerwiec 2014 : sierpień 2014 | czerwiec 2015 : sierpień 2015 | czerwiec 2016 : sierpień 2016 |
Radio RMF FM | 25,9% | 25,1% | 25,0% | 24,0% | 24,7% | 24,9% |
Radio ZET | 16,4% | 15,2% | 14,4% | 15,3% | 13,7% | 13,2% |
Jedynka | 11,7% | 12,6% | 11,0% | 10,9% | 9,7% | 8,9% |
Trójka | 8,0% | 8,7% | 7,0% | 7,3% | 7,7% | 7,6% |
VOX | 1,7% | 1,9% | 1,5% | 3,4% | 3,4% | 4,4% |
Radio Maryja | 2,1% | 2,3% | 2,0% | 2,2% | 1,8% | 2,1% |
Radio TOK FM | 1,2% | 1,1% | 1,1% | 1,3% | 1,5% | 1,8% |
Antyradio | - | - | - | 0,8% | 1,0% | 1,3% |
RMF Classic | 0,7% | 0,9% | 0,9% | 1,0% | 1,2% | 1,0% |
Dwójka | 0,7% | 0,6% | 0,5% | 0,6% | 0,5% | 0,4% |
Czwórka | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,4% | 0,5% | 0,4% |
Radio Muzo.fm | 0,1% | 0,2% | 0,1% | 0,1% | 0,2% | 0,2% |
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | czerwiec 2015 : sierpień 2015 | wrzesień 2015 : listopad 2015 | grudzień 2015 : luty 2016 | marzec 2016 : maj 2016 | czerwiec 2016 : sierpień 2016 |
Radio RMF FM | 24,7% | 25,0% | 23,8% | 25,0% | 24,9% |
Radio ZET | 13,7% | 14,1% | 13,6% | 13,9% | 13,2% |
Jedynka | 9,7% | 9,2% | 9,4% | 8,4% | 8,9% |
Trójka | 7,7% | 8,0% | 8,4% | 8,0% | 7,6% |
VOX | 3,4% | 4,0% | 4,2% | 4,0% | 4,4% |
Radio Maryja | 1,8% | 1,8% | 2,1% | 1,5% | 2,1% |
Radio TOK FM | 1,5% | 1,3% | 1,9% | 1,9% | 1,8% |
Antyradio | 1,0% | 1,1% | 1,5% | 1,3% | 1,3% |
RMF Classic | 1,2% | 1,1% | 1,4% | 1,3% | 1,0% |
Dwójka | 0,5% | 0,6% | 0,6% | 0,6% | 0,4% |
Czwórka | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,3% | 0,4% |
Radio Muzo.fm | 0,2% | 0,2% | 0,2% | 0,3% | 0,2% |
N= | 20 967 | 21 020 | 20 996 | 20 993 | 20 849 |
Dołącz do dyskusji: RMF FM zwiększyło przewagę nad konkurentami, VOX FM z największym wzrostem. Tracą Radio ZET i Jedynka