ZET, RMF i „Trójka” w górę - Eska w dół
W I kwartale br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrost wpływów reklamowych zanotowały Radio ZET, RMF FM i „Trójka”, a spadek – Eska w Warszawie i Wrocławiu.
Cennikowe wpływy reklamowe polskich stacji radiowych od stycznia do marca bieżącego roku wyniosły 519,3 mln zł, co oznacza wzrost o 15,2 proc. w porównaniu z I kwartałem 2009 roku – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej „na papierze” zarobiło z reklam Radio ZET, ale wśród głównych nadawców zanotowało pod tym względem najniższy wzrost w skali rok do roku – wynoszący 19,4 proc. Cennikowe wpływy reklamowe RMF FM zwiększyły się o 29,7 proc., a Programu 3 Polskiego Radia – o 32,4 proc. Natomiast mniej niż przed rokiem „na papierze” zarobiło z reklam Radio Eska we Wrocławiu (o 6,2 proc.) i Warszawie (o 15 proc.).
Wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji) | ||
I–III. 2010 | I–III. 2009 | |
Radio ZET | 135 800 075 zł | 113 747 150 zł |
RMF FM | 130 103 227 zł | 100 347 835 zł |
PR 3 | 17 543 130 zł | 13 254 365 zł |
Eska Wrocław | 12 684 230 zł | 13 515 778 zł |
Eska Warszawa | 9 046 740 zł | 10 637 730 zł |
monitorowane stacje razem | 519 318 765 zł | 450 716 302 zł |
Dołącz do dyskusji: ZET, RMF i „Trójka” w górę - Eska w dół
nie tylko sprzedazowym - wszystko zaczyna sie od anteny :)