Zalando ze wzrostem przychodów o 21,9 proc. i 120,7 mln euro zysku EBIT
W III kwartale tego roku platforma Zalando zanotowała przychody na poziomie ponad 834 milionów euro, wzrosła też znacząco marża EBIT. Firma przewiduje w najbliższych latach wzrost na poziomie 20-25 proc.
Raportując swoje wyniki finansowe na koniec III kwartału br. niemiecki sklep internetowy Zalando podał także rezultaty swojej działalności obejmujące okres 9 miesięcy od początku roku 2016.
W zakończonym 30 września br. kwartale firma wykazała przychody w wysokości 834,8 mln euro, jest to rezultat o 17,1 proc. lepszy od osiągniętego w analogicznym kwartale rok wcześniej.
Większość kwartalnych przychodów Zalando (407,1 mln euro) pochodziła z najważniejszych rynków: Niemiec, Austrii i Szwajcarii. W pozostałych krajach Europy, w których funkcjonuje platforma przychody osiągnęły poziom 374 mln euro.
W ciągu 9 miesięcy br. firma zanotowała łączne przychody w kwocie przekraczającej 2,54 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku na poziomie 21,9 proc.
W raportowanym kwartale marża EBIT wyniosła 19,5 mln euro, to wynik lepszy rok do roku o 2,3 proc. Ten sam wskaźnik w skali 9 miesięcy br. zamknął się kwotą 120,7 mln euro, wyższą o 4,7 proc. w zestawieniu z rokiem ubiegłym.
Zalando podkreśla w raporcie, że obecnie zamówienia za pomocą aplikacji mobilnej przekraczają 50 proc. wszystkich zakupów dokonywanych na platformie. Firma potwierdziła budowę kolejnego dużego centrum dystrybucji w Polsce w pobliżu Szczecina. Będzie miało ono powierzchnię 130 tys. m² i rozpocznie działalność jesienią 2017 r.
Na podstawie korzystnych wyników finansowych osiąganych na bieżąco Zalando prognozuje w najbliższych latach wzrost na 20-25 proc.
Dołącz do dyskusji: Zalando ze wzrostem przychodów o 21,9 proc. i 120,7 mln euro zysku EBIT