Zalando walczy ze zmianami klimatycznymi. Do 2025 roku emisja CO2 niższa o 80 procent
Internetowa platforma sprzedażowa Zalando zapowiedziała, że w ramach działań zmierzających do powstrzymania zmian klimatycznych na Ziemi do 2025 roku ograniczy o 80 procent emisję dwutlenku węgla z działalności własnej i o 40 procent z produkcji własnych marek. Zalando zobowiązuje się także do zwiększenia rocznego pozyskiwania odnawialnej energii elektrycznej z 34 proc. w 2017 r. do 100 proc. w 2025 r.
Zalando ogłosiło swoje cele w ramach działań na rzecz zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych zgodnie z granicą 1,5 stopnia Celsjusza wyznaczoną w Porozumieniu Paryskim.
CO2 w dół o 80 procent
Do 2025 r. firma planuje zmniejszyć operacyjną emisję dwutlenku węgla z działalności własnej o 80 proc. i o 40 proc. z produkcji marek własnych. Aby wyjść poza własną działalność i pozytywnie wpłynąć na cały łańcuch wartości, Zalando zobowiązuje się do tego, aby 90 proc. jego kluczowych partnerów wyznaczyło sobie cele SBT dla osiągnięcia niższej emisji dwutlenku węgla.
Zalando podkreśla że jest pierwszą platformą na świecie, która wyznaczyła cele w oparciu o badania naukowe zatwierdzone przez niezależną organizację Science Based Targets, która ocenia cele firm i zapewnia ich zgodność z Porozumieniem Paryskim.
- Zatwierdzenie celów SBT jest ważnym kamieniem milowym dla naszej strategii zrównoważonego rozwoju – zaznacza w komunikacie Kate Heiny, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Zalando. - Uważamy, że istnieje wyraźny związek między zrównoważonym rozwojem, a dalszym sukcesem komercyjnym w sprzedaży internetowej artykułów modowych. Globalna pandemia koronawirusa pokazała nam, jak elastyczna i szybka może być gospodarka, gdy potrzebne są zmiany, i powinniśmy wykorzystać tę lekcję w kwestii zrównoważonego rozwoju. To dobry czas na stworzenie jasnej strategii zrównoważonego rozwoju i wyznaczenie ambitnych celów. Jako platforma chcemy robić więcej, dlatego nie ograniczyliśmy naszych celów do własnego biznesu, ale połączymy siły z naszymi partnerami.
Czytaj także: Szefowie Zalando rezygnują z 25 proc. pensji. Oszczędności w dobie koronawirusa
100 procent ekologicznej energii
Zalando precyzuje, że będzie dążyć do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych scope 1 i 2 o 80 proc. do 2025 r. w stosunku do roku bazowego 2017. Firma zobowiązuje się także do zwiększenia rocznego pozyskiwania odnawialnej energii elektrycznej z 34 proc. w 2017 r. do 100 proc. w 2025 r.
Ponadto Zalando zobowiązuje się do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych scope 3 z produktów marek własnych o 40 proc. na zysk brutto w mln euro do 2025 r. w stosunku do roku bazowego 2018. Zalando planuje też, że do 2025 r. 90 proc. dostawców towarów i usług sprzedawanych na platformie firmy, opakowań i kurierów wyznaczy swoje cele SBT.
W 2019 roku platforma sprzedażowa Zalando zwiększyła przychody rok do roku o 20,3 procent. Skorygowany zysk operacyjny wzrósł w skali roku o 3,5 procent do kwoty 224,9 mln euro, zaś wpływy spółki po raz pierwszy w historii były wyższe na zewnętrznych rynkach niż w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.
Czytaj także: Zalando z kampanią na Dzień Ziemi, w spotach pracownicy firmy
Dołącz do dyskusji: Zalando walczy ze zmianami klimatycznymi. Do 2025 roku emisja CO2 niższa o 80 procent