SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

YouTube, Netflix i TikTok najpopularniejszymi serwisami wśród dzieci

YouTube, Netflix i TikTok to najpopularniejsze serwisy wideo wśród dzieci - wynika z 7. edycji corocznego badania Dzieci w Sieci Multiscreen realizowanego przez Dom Sprzedaży Mediów Interaktywnych MediaFarm we współpracy z firmą badawczą Zymetria. Wysoką, czwartą pozycję zajmuje niespełna pół roku od debiutu Disney+.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Od lat na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych wśród dzieci serwisów wideo w Polsce znajduje się YouTube. Pośród dzieci, które oglądają wideo w internecie do YouTube’a zagląda przynajmniej od czasu do czasu 89 proc. z nich (spadek o 1 pp. w porównaniu z 2021 rokiem). Wśród chłopców wskaźnik ten rośnie aż do 91 proc., a wśród dziewczynek spada do 87 proc..

Na drugim miejscu za YouTubem uplasował się najpopularniejszy serwis abonamentowy, czyli Netflix (52 proc. zasięgu wśród dzieci oglądających wideo w sieci), a za Netfliksem - darmowy TikTok, którego popularność wśród polskich dzieci spadła jednak w ciągu minionego roku o 5 punktów procentowych (z 36 proc. do 31 proc.).

Jak wskazują analitycy MediaFarm, spadek popularności TikToka to z jednej strony efekt „dorastania” chińskiej platformy i obniżania przez jej algorytm rangi treści potencjalnie atrakcyjnych dla dzieci, a z drugiej - licznych skandali związanych z występowaniem na TikToku groźnych dla dzieci challenge’y.

Wśród polskich dzieci stosunkowo mało popularne są rodzime serwisy SVOD: Polsat Box Go (11 proc.) oraz Player (7 proc.), których oferta treści dla dzieci jest bardzo uboga. W Polsce rodziny z dziećmi to bardzo atrakcyjna grupa docelowa dla dostawców treści wideo. W ich gospodarstwach domowych znacznie częściej niż przeciętnie, znajduje się dostęp do internetu (prawie 100 proc.), smartfon (97 proc.) oraz Smart TV (75 proc.). Rodziny z dziećmi postrzegają SVOD jako źródło największej ilości filmowych nowości przeznaczonych dla dzieci (46proc. vs. np. 26 proc. telewizję).

Warto zwrócić uwagę na wysoką, bo 4. pozycję w rankingu serwisu Disney+, który zaledwie pół roku od debiutu ma 28 proc. zasięgu wśród dzieci oglądających wideo w sieci.

Badanie ilościowe zostało zrealizowane w dniach 21-27 października 2022 roku techniką wywiadów internetowych na próbie N=500 osób.

Dołącz do dyskusji: YouTube, Netflix i TikTok najpopularniejszymi serwisami wśród dzieci

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl