„X Factor”, „Rozmowy w toku” i „Kuchenne rewolucje” najbardziej dochodowymi programami rozrywkowymi
Wśród telewizyjnych programów rozrywkowych w I połowie br. największe wpływy reklamowe przyniosły emitowane w TVN „X Factor”, „Rozmowy w toku” i „Kuchenne rewolucje”, wyprzedzając produkcje Polsatu („Tylko muzyka” i „Malanowski i partnerzy”) oraz „Jaka to melodia?” z TVP1.
Na reklamach przy „X Factor” TVN w I połowie br. cennikowo zarobił 83 mln zł (z czego 62 mln zł zapewniły premierowe odcinki, a 21 mln zł - powtórki), natomiast 30-sekundowy spot przy programie kosztował średnio 45,2 tys. zł. Przypomnijmy, że emitowaną wiosną trzecią edycję show oglądało przeciętnie 2,97 mln widzów (zobacz szczegóły).
Kolejne miejsca wśród najbardziej dochodowych programów rozrywkowych zajęły dwie inne produkcje TVN: „Rozmowy w toku” i „Kuchenne rewolucje”. Na reklamach przy talk-show Ewy Drzyzgi stacja zarobiła 68 mln zł. Mimo że przeciętny spot kosztował poniżej 20 tys. zł, to program jest pokazywany i powtarzany po 5 razy w tygodniu. Z kolei „Kuchenne rewolucje” przyniosły 65,4 mln zł z reklam, przy przeciętnym spocie kosztującym 33,8 tys. zł. Co ciekawe, czwartkowe odcinki premierowe zapewniły 29,5 mln zł, a sobotnie powtórki - 35,9 mln zł. W czwartki program Magdy Gessler oglądało średnio 2,36 mln osób (więcej na ten temat).
Znacznie mniejsze wpływy reklamowe od „X Factora” zanotowały konkurencyjne talent-show. „Tylko muzyka. Must be the Music” - którą w Polsacie śledziło przeciętnie 3,25 mln widzów (więcej o tym) - przyniosła stacji 56 mln zł, a średnia cena spotu wynosiła 37,7 tys. zł. Natomiast „The Voice of Poland” - który oglądało w TVP2 przeciętnie 2,17 mln osób - zapewnił 35 mln zł. Z kolei reklamy przy drugim talent-show TVN - „Top Model” - kosztowały średnio 33,8 tys. zł, a łączne przychody z nich wyniosły 36,8 mln zł.
W czołówce najbardziej dochodowych programów rozrywkowych znalazły się jeszcze teleturnieje „Jaka to melodia?” (TVP1) i „Jeden z dziesięciu” (TVP2), docu-crime „Malanowski i partnerzy” (Polsat) oraz talk-show „Kuba Wojewódzki” (TVN). „Jaka to melodia?” przyniosła 50 mln zł z reklam, „Jeden z dziesięciu” - 31,8 mln zł, „Malanowski i partnerzy” - 36,9 mln zł, a „Kuba Wojewódzki” - 27,5 mln zł. Przypomnijmy, że teleturniej z Robertem Janowskim jesienią ub.r. i wiosną br. oglądało średnio 2,84 mln osób (zobacz szczegóły), natomiast premierowe odcinki docu-crime Polsatu miały wiosną br. 1,85 mln widzów (więcej o tym), a talk-show Wojewódzkiego - 1,65 mln (więcej na ten temat). Przy czym tylko „Kuba Wojewódzki” był emitowany raz w tygodniu (oraz powtarzany w nocy), natomiast „Jeden z dziesięciu” oraz „Malanowski i partnerzy” - po pięć razy, a „Jaka to melodia?” - sześć razy.
Magnesami przyciągającymi widzów do programów rozrywkowych są bez wątpienia występujące w nich gwiazdy. Jak na razie największe zmiany w tym zakresie szykują się w „The Voice of Poland”, gdzie Justynę Steczkowską i Patrycję Markowską w roli trenerek zastąpią jesienią Edyta Górniak i Maria Sadowska (przeczytaj o tym więcej).
Dołącz do dyskusji: „X Factor”, „Rozmowy w toku” i „Kuchenne rewolucje” najbardziej dochodowymi programami rozrywkowymi