SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Fakt” liderem sprzedaży w październiku. „Przegląd Sportowy” z największym spadkiem

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w październiku br. był „Fakt”. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a na czele pod tym względem uplasował się „Przegląd Sportowy”. Zyskał tylko „Parkiet” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

W październiku 2019 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 206 158 egz., czyli o 8,89 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Od stycznia br. redaktor naczelną „Faktu” jest Katarzyna Kozłowska, która zastąpiła Roberta Felusia. Na początku marca wicenaczelnymi „Faktu” zostali Aldona Toczek i Marcin Kowalczyk.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 110 595 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmniejszył się o 2,18 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 8,66 proc. do 83 926 egz.

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 11,75 proc. do 19 396 egz., zanotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten w rankingu zajął szóstą lokatę. Jak już informowaliśmy z Ringier Axel Springer Polska żegnają się szef segmentu sportowego Michał Pol i redaktor naczelny „Przeglądu Sportowego” Przemysław Rudzki. Nowym szefem „PS” i Onet Sport od wiosny 2020 roku będzie Michał Kołodziejczyk, a do tego czasu redakcją będzie kierował wicenaczelny Paweł Wołosik.

Z kolei jedynym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 0,96 proc., pochwalić się mógł dziennik „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media), który w zestawieniu był ostatni. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 3 801 egz.

W październiku br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), która zyskała tutaj 5,32 proc.

Najwięcej w tym ujęciu również stracił dziennik „Przegląd Sportowy”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 9,08 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „Fakt” liderem sprzedaży w październiku. „Przegląd Sportowy” z największym spadkiem

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
axel
PS teraz dołuje białostocki zaciąg
odpowiedź
User
Nine Inch Nails Man
Sprzedaż PS od lat coraz mniejsza, a ja bezkrólewie to trzeba spodziewać się drastycznego spadku, bo to taki okres, kiedy nie do końca wiadomo co robić, nie można wprowadzać trwałych zmian, jednocześnie dziennikarze odchodzą (Włodarczyk i wkrótce jeszcze jedna istotna osoba), a nowi nie przyjdą, bo nikt nie zaryzykuje zmiany pracy gdy można zostać zwolnionym za 3-4 miesiące. Jeśli sprzedaż spadnie do 16-17 tys do kwietnia to nie będzie zdziwienia, potem uratuje ich euro i igrzyska oraz skarb kibica, ale może być za późno na długotrwałe odbicie od dna.
odpowiedź
User
były czytelnik
Mnie zniechęca do "PS" nieprzemyślany układ strony: wielkie zdjęcie na pół strony, a potem wyniki bardzo małą białą czcionką na czarnym tle, co przy słabym oświetleniu w pociągu, czy tramwaju sprawia, że są prawie nieczytelne. Spójrzcie sobie jak prezentowane są wyniki, np. w papierowym "Kickerze".
odpowiedź