Polsat wyprzedził TVP1, TVN liderem w 16-49. Seriale TVP2 hitami tygodnia
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły seriale „M jak miłość” i „Na dobre i na złe” oraz „Teleexpress”. Wśród stacji w 4+ z drugiego na pierwsze miejsce awansował Polsat, a w 16-49 pozycję lidera zajął TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu, tj. w okresie od 25 lutego do 3 marca 2019 roku, najwięcej widzów zgromadził wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 5,48 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 35,02 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 27 lutego miał 3,75 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 24,76 proc.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” Jedynki, który 2 marca na antenie tej stacji obejrzało 3,46 mln widzów (28,40 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 3,34 mln widzów (emisja 27 lutego; 6. pozycja). Do zestawienia top 20 na 14 pozycji uplasowały się jeszcze „Wydarzenia” Polsatu z 2,73 mln oglądających (niedzielne wydanie) oraz „Wiadomości” Jedynki z 2,66 mln oglądających (25 lutego; 15 lokata).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,70 mln osób, co dało TVP2 29,87 proc. udziału.
Drugie miejsce zajęły „Fakty” (1,20 mln widzów; 24,21 proc. udziału), a podium uzupełniają „Kuchenne rewolucje” (1,11 mln widzów; 21,86 proc. udziału).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,61 pkt. proc. do 10,60 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.
Na drugą lokatę spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 9,68 proc. (w dół o 0,90 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,77 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,02 pkt. proc.
Czwarta była TVP2 (stacja ta miała wzrost wynoszący 0,07 pkt. proc. do 8,73 proc. udziału).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 38,02 proc. do 37,78 proc.
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział tej stacji jednak zwiększył się o 0,46 pkt. proc. do 11,74 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 11,72 proc. (+ 0,62 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (- 0,26 pkt. proc. do 7,38 proc.), a oczko niżej uplasowała się siostrzana Jedynka (- 0,94 pkt. proc. do 6,13 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (do góry o 0,51 pkt. proc. do 11,58 proc.).
Dołącz do dyskusji: Polsat wyprzedził TVP1, TVN liderem w 16-49. Seriale TVP2 hitami tygodnia