SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydawnictwo Kukbuk zwiększyło wpływy o 3,1 proc. i wynik netto o 110 tys. zł

W ub.r. przychody wydawcy dwumiesięcznika „Kukbuk” i związanego z nim serwisu internetowego zwiększyły się o 3,1 proc. do 6,43 mln zł. Przy wzroście kosztów operacyjnych o 0,5 proc. do 6,39 mln zł wynik netto poszedł w górę z 87,8 tys. zł straty do 22,7 tys. zł zysku.

W sprawozdaniu Wydawnictwa Kukbuk nie wyszczególniono, ile wyniosły jego przychody ze sprzedaży kwartalnika „Kukbuk”, a ile ze sprzedaży jego oferty reklamowej w druku i serwisie internetowym. Pismo nie zostało zgłoszone do ZKDP, więc nie ma zaudytowanych wyników jego sprzedaży.

Wpływy netto firmy ze sprzedaży produktów zmalały z 3,94 do 3,51 mln zł, ze sprzedaży towarów wzrosły z 2,3 do 2,92 mln zł, a przychody od spółek zależny podskoczyły z 3,7 do 68,4 tys. zł.

Pięć osób na etacie

Wydawnictwo poniosło w ub.r. 6,39 mln zł kosztów operacyjnych, o 0,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydatki na usługi obce zwiększyły się z 4,1 do 4,12 mln zł, na wynagrodzenia - z 1,31 do 1,33 mln zł, a te na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze zmalały z 79,2 do 61,5 tys. zł. Wydawnictwo w ub.r. zatrudniało na etacie pięć osób i współpracowało z ok. 40.

Nakłady na zużycie materiałów i energii poszły w górę z 576,8 do 585,5 tys. zł, te na amortyzację zmalały z 91,4 do 88,3 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 201 do 178,2 tys. zł.

Wzrost kosztów operacyjnych był znacznie większy niż przychodów, dzięki czemu wyniki rentowności wydawnictwa wyszły na plus. Wynik sprzedażowy wzrósł ze 123,5 tys. zł straty do 39,3 tys. zł zysku, wynik operacyjny - z 88 tys. zł straty do 33,9 tys. zł zysku, wynik brutto - z 87,8 tys. zł straty do 32,4 tys. zł zysku, a wynik netto - z 87,8 tys. zł straty do 22,7 tys. zł zysku.

Większościowym udziałowcem Wydawnictwa Kukbuk jest jego prezes Ambroży Pawlewski (ma 70 proc. kapitału). 20 proc. należy do Darii Pawlewskiej, która wiosną 2017 roku została redaktor naczelną „Kukbuka, a 10 proc. do Fabiana Wolskiego.

Udziałowcy firmy zdecydowali, żeby jej zeszłoroczny zysk netto przeznaczyć na kapitał zapasowy.

Dołącz do dyskusji: Wydawnictwo Kukbuk zwiększyło wpływy o 3,1 proc. i wynik netto o 110 tys. zł

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomasz ex-kubkub
Pismo stricte jako coffee book do kawiarni, jedzenie jako lifestyle i wyrażanie siebie - taka dekadencja przejedzonych kotów. Jako fanaberia bogatego sponsora 2-3 lata mogą pociągnąć, ale ile można ładować w coś bez przyszłości?
0 0
odpowiedź
User
PukPuk
O co chodzi z tym fanzinem? Czy bez reklam w "zaprzyjaźnionym" Cinema City on jeszcze ma jakąś rację bytu?
0 0
odpowiedź
User
Ex.kukbuk
Na szczęście w dziale reklamy nie ma już żmij...więc na pewno swobodniej się oddycha. Poza tym dużo tam ludzi z pasją, więc trzymam za nich kciuki.
0 0
odpowiedź