Województwo małopolskie ma nowe logo z tęczowym „M”
Zaprezentowano nowe logo promocyjne województwa małopolskiego, oparte na grafice z literą „M” w kolorach tęczy. Znak, zaprojektowany przez Zbigniewa Pelona, wybrano w konkursie.
Nowy logotyp województwa małopolskiego ma kojarzyć się z najważniejszymi zaletami tego regionu: pięknem przyrody (sygnet przypomina góry, wijącą się rzekę), dziedzictwem kulturowym (nawiązanie w kształcie do dachów kościoła i korony królewskiej) oraz ambicją mieszkańców.
- Jesteśmy w kluczowym momencie dla Województwa Małopolskiego: zakończyliśmy nową perspektywę programową, rozpoczynamy kolejną - na lata 2014-2020 - gdzie pula projektów z programu regionalnego wyniesie 3 mld euro. W przyszłym roku Małopolska jest gospodarzem wydarzeń o randze międzynarodowej: m.in. Światowych Dni Młodzieży i Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn. To więc dobry moment, żeby wprowadzić nowe logo, które będzie odwoływać się do wizerunku Małopolski, który nie tylko bazuje na bogatym dziedzictwie kulturowym, ale też mocno stawia na nowoczesność i rozwój - tłumaczył na konferencji prasowej Marek Sowa, marszałek województwa małopolskiego.
Znak wyłoniono w konkursie, do którego zgłoszono 79 prac. Oceniało je jury złożone z ekspertów z branży PR i komunikacji oraz przedstawicieli Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.
Wybrano logotyp zaprojektowany przez Zbigniewa Pelona, któremu zapłacono 30 tys. zł honorarium za przeniesienie praw autorskich. - Do ostatecznego etapu przeszło siedem prac. Zwycięzcę wybraliśmy w zasadzie jednogłośnie, choć warto zaznaczyć, że do momentu rozstrzygnięcia konkursu nie znaliśmy nazwiska żadnego autora. Każda z prac do końca była anonimowa - podkreślał Jacek Krupa z zarządu województwa małopolskiego.
Poprzednie logo województwa małopolskie funkcjonowało od 15 lat. Według przedstawicieli władz regionu nie było już nowoczesne, dlatego należało je zmienić.
Dołącz do dyskusji: Województwo małopolskie ma nowe logo z tęczowym „M”