UOKiK zachęca do przyznawania się do zmów cenowych (wideo)
W telewizji, radiu i internecie trwa kampania UOKiK-u promująca wiedzę o prawie konkurencji. Akcja zachęca przedsiębiorców stosujących zmowy cenowe do przyznawania się do tego.
Bohaterem prowadzonej obecnie kampanii Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest Staszek – przedsiębiorca ustalający ceny sprzedaży produktów ze swoimi konkurentami. Kiedy chce ich namówić, aby się przyznali do zmowy cenowej, oni obracają to w żart. Nie wiedzą bowiem, że zmowy cenowe to najcięższe naruszenie prawa konkurencji, ale dotkliwych kar można uniknąć, dobrowolnie przyznając się do takiego porozumienia.
Kampania podkreśla, że przedsiębiorca, który rozpocznie współpracę z urzędem antymonopolowym, np. dostarczając dowodów istnienia kartelu, może liczyć na uniknięcie lub obniżenie kary. Umożliwia to wprowadzony do polskiego porządku prawnego program łagodzenia kar - leniency.
W ramach akcji reklamy od 10 stycznia są emitowane w telewizji (TVN, TVN Style, TVN Meteo, TVN Turbo, TVN 7, TVN Warszawa), radiu (RMF FM, Radio ZET, Program I i III Polskiego Radia, TOK FM, Roxy FM, Złote Przeboje, Blue FM, PiK, Radio dla Ciebie, Radio Zachód, regionalne rozgłośnie Polskiego Radia w Białymstoku, Gdańsku, Katowicach, Kielcach, Koszalinie, Krakowie, Łodzi, Lublinie, Olsztynie, Opolu, Rzeszowie, Szczecinie i Wrocławiu) oraz internecie (Onet.pl, Wp.pl, Pb.pl, Egospodarka.pl, Money.pl). Spot – oparty na rysunkach Marka Raczkowskiego – przygotowała agencja Publicis. Kampania potrwa do 23 stycznia.
Dołącz do dyskusji: UOKiK zachęca do przyznawania się do zmów cenowych (wideo)