„Twój Styl” liderem pism luksusowych, „Shape” o 39 proc. w dół
W lutym 2014 roku liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych był „Twój Styl”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Cosmopolitan”, a na przeciwnym biegunie znalazło się „Shape”.
Najchętniej kupowanym pismem luksusowym w Polsce pozostaje „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem tego miesięcznika w lutym 2014 roku wyniosła 190 979 egz., po spadku względem lutego 2013 roku o 17,84 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym nowym dziale Jedynki
Druga pozycja należała do miesięcznika „Avanti” (Agora), którego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 18,50 proc. i wyniósł 84 494 egz.
Z szóstej na trzecią lokatę awansował magazyn „Joy” (Marquard Media Polska) z wynikiem na poziomie 80 496 egz. Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie zwiększyła się o 2,39 proc.
Największym wzrostem w rankingu pochwalić się mógł magazyn „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska), który awansował z miejsca siódmego na piąte. Jego sprzedaż ogółem w lutym br. zwiększyła się bowiem o 11,54 proc. i wyniosła 79 331 egz. W lipcu ub.r. tytuł ten został odświeżony, a jego cena spadła z 5,99 zł do 3,99 zł (więcej na ten temat).
Natomiast najwięcej stracił miesięcznik „Shape” (Marquard Media Polska), który w zestawieniu zajął miejsce ostatnie. Sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 21 273 egz., po spadku o 38,67 proc.
Wirtualnemedia.pl |
luty |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Twój Styl |
300 977 |
192 218 |
190 979 |
399 835 |
232 610 |
232 460 |
Avanti |
143 300 |
84 860 |
84 494 |
160 800 |
103 778 |
103 671 |
Joy |
160 000 |
90 496 |
80 496 |
150 000 |
78 617 |
78 617 |
Zwierciadło |
133 000 |
79 606 |
79 606 |
140 000 |
81 831 |
81 831 |
Cosmopolitan |
160 000 |
79 331 |
79 331 |
140 000 |
71 122 |
71 122 |
Pani |
139 999 |
76 899 |
76 685 |
149 960 |
82 065 |
81 701 |
Glamour |
165 370 |
68 777 |
68 777 |
176 500 |
79 880 |
79 880 |
Elle |
110 000 |
54 759 |
52 759 |
120 000 |
59 303 |
57 303 |
In Style - Edycja Polska |
105 000 |
47 523 |
47 523 |
124 000 |
60 395 |
60 395 |
Uroda |
81 940 |
33 120 |
33 120 |
113 500 |
43 998 |
37 998 |
Shape |
38 000 |
21 273 |
21 273 |
42 000 |
34 684 |
34 684 |
W lutym 2014 roku w porównaniu do stycznia 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 7,37 proc.) pochwalić się mógł „Shape”. Z kolei najwięcej stracił tutaj miesięcznik „Cosmopolitan” - było to 34,91 proc.
Wydawany przez Marquard Media Polska magazyny "Hot Moda & Shopping" i „Harper’s Bazaar” miał łączone wydania styczniowo-lutowe. Sprzedaż ogółem tego pierwszego tytułu wyniosła 61 327 egz., a drugiego - 36 526 egz.
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
|||||
ZKDP |
luty |
styczeń |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Twój Styl |
300 977 |
192 218 |
190 979 |
300 930 |
184 931 |
183 692 |
Avanti |
143 300 |
84 860 |
84 494 |
146 000 |
91 655 |
91 289 |
Joy |
160 000 |
90 496 |
80 496 |
160 000 |
89 360 |
89 360 |
Zwierciadło |
133 000 |
79 606 |
79 606 |
140 000 |
80 821 |
80 821 |
Cosmopolitan |
160 000 |
79 331 |
79 331 |
160 000 |
121 884 |
121 884 |
Pani |
139 999 |
76 899 |
76 685 |
144 981 |
92 695 |
92 431 |
Glamour |
165 370 |
68 777 |
68 777 |
157 960 |
69 893 |
69 893 |
Elle |
110 000 |
54 759 |
52 759 |
109 989 |
57 841 |
55 841 |
In Style - Edycja Polska |
105 000 |
47 523 |
47 523 |
110 000 |
52 436 |
52 436 |
Uroda |
81 940 |
33 120 |
33 120 |
88 540 |
38 704 |
32 704 |
Shape |
38 000 |
21 273 |
21 273 |
38 000 |
19 813 |
19 813 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” liderem pism luksusowych, „Shape” o 39 proc. w dół