SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Francuska kampania społeczna wskazuje „toksyczną męskość” jako przyczynę wypadków drogowych

Nowa kampania społeczna we Francji dotycząca bezpieczeństwa na drogach wskazuje na rolę płci w zachowaniu za kierownicą. Autorzy twierdzą, że „toksyczna męskość” może być tak samo ważnym czynnikiem przyczyniającym się do wypadków, jak prędkość, alkohol, narkotyki i zmęczenie – pisze dziennik „Guardian”.

Kampania społeczna została przygotowana przez francuski urząd bezpieczeństwa drogowego (Sécurité routière). Wskazuje na związek między toksycznymi, umacnianymi stereotypami wzorcami męskości a podejmowaniem ryzyka za kierownicą i apeluje o ostrożność na drogach.

Krótkie nagranie, które trafiło również do sieci, przedstawia mężczyzn zaraz po narodzinach dzieci, ukazując ich jako osoby opiekuńcze i rozsądne. Towarzyszą swoim dzieciom od pierwszych chwil życia, a ojcostwo sprawia im szczerą radość.

Na końcu nagarnia można przeczytać: „Bądź mężczyzną, jakim chcesz być, ale bądź mężczyzną żywym. Na drodze 8 na 10 zgonów to mężczyźni”.

Kampania mówi o presji społecznej na mężczyzn

Kampania nakłaniania mężczyzn do opierania się presji społecznej. „Nie musisz podążać za tym, czego ludzie oczekują od mężczyzny” – słychać w nagraniu głos świeżo upieczonego ojca.

„To uderzające, jak pewne stereotypy są uparcie przekazywane z ojca na syna, w tym samochód jako symboliczny obiekt męskości” – stwierdził socjolog Alain Mergier, cytowany przez brytyjski dziennik „Guardian”. „Nie poświęca się temu wiele uwagi, a jednak widzimy daleko idący wpływ na wypadki” – dodał.

Megier zauważył ponadto, że instynkt niektórych kierowców płci męskiej do rywalizacji po wyprzedzeniu przez inny samochód pochodzi z poczucia wśród niektórych, „że męskość musi być broniona, aby nie była postrzegana jako krucha lub bezbronna”.

„Ważne w tej kampanii jest to, że nie stygmatyzuje mężczyzn, sugeruje inną wizję mężczyzn i męskości, która nie polega na konfrontacji czy byciu agresywnym, ale na wrażliwości” – zauważył socjolog.

We Francji 78 proc. zabitych w wypadkach drogowych w 2022 roku to mężczyźni. Stanowili oni również 88 proc. młodych kierowców, którzy zginęli w ubiegłym roku na drodze, a także 93 proc. pijanych kierowców biorących udział w wypadkach.

Dołącz do dyskusji: Francuska kampania społeczna wskazuje „toksyczną męskość” jako przyczynę wypadków drogowych

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zz
Czekamy na kampanie społeczną, która wskazuje "toksyczną kobiecości" jako przyczyny zakorkowanych ulic w miastach - i związanego z tym wzrostu zanieczyszczenia powietrza.
odpowiedź
User
a
francuski niech się bardziej skrobi, afryka z arabami niech się bardziej mnoży. Szybszy upadek francji, która i tak teraz ledwo dycha przyśpieszy tylko rozkład niemiec i skończy się cyrk unijny i coś z Europy uda się ocalić dla Europejczyków. Wielka Brytania już jest w rozkroku nad swoją trumną, ale oni teraz nie sa w unii i nie maja euro, więc iększego wpływu to mieć nie będzie na Europę.
odpowiedź
User
haha
Czekamy na kampanie społeczną, która wskazuje "toksyczną kobiecości" jako przyczyny zakorkowanych ulic w miastach - i związanego z tym wzrostu zanieczyszczenia powietrza.


włącz sobie france24 to idziesz mial toksycznej kobiecości pod dostatkim. Oczywiście owa kobicozsć nie ma nic przeciwko islamowi.
odpowiedź