Telekomunikacja Polska naruszała zbiorowe interesy konsumentów
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ustalił, że Telekomunikacja Polska wysyłała faktury elektroniczne zamiast papierowych abonentom, którzy nie wyrazili na to zgody. Operator uniknął jednak kary finansowej, bo zobowiązał się do zaprzestania tej praktyki.
Według ustaleń UOKiK-u Telekomunikacja Polska (od początku br. działająca pod nazwą Orange Polska) 1 stycznia 2011 roku dokonała jednostronnej zmiany sposobu dostarczania faktur prawie 90 tys. abonentów: zamiast w formie papierowej zaczęli je otrzymywać w formie elektronicznej.
Tymczasem zgodnie z rozporządzeniem ministra finansów warunkiem przesyłania klientowi e-faktur jest uzyskanie na to jego zgody. Natomiast konsumentowi, który jej nie wyrazi, przedsiębiorca zobowiązany jest dostarczać faktury w formie papierowej.
>>> Polacy znają e-faktury, ale z nich nie korzystają (wideo)
Prezes UOKiK-u uznała, że pomijając ten wymóg prawny, Telekomunikacja Polska naruszyła zbiorowe interesy konsumentów. Operator uniknął jednak kary finansowej, ponieważ zobowiązał się do uzyskania brakujących zgód klientów otrzymujących faktury elektroniczne, a tym, którzy ich nie wyrażą, będzie dostarczać faktury papierowe. Ma na to 120 dni od uprawomocnienia się decyzji Urzędu.
Dołącz do dyskusji: Telekomunikacja Polska naruszała zbiorowe interesy konsumentów