T-Mobile Polska z wyższymi wpływami i zyskiem. 400 tys. nowych klientów
W trzecim kwartale br. T-Mobile Polska osiągnął 1,69 mld zł przychodów (5,5 proc. więcej niż rok wcześniej) i 418 mln zł zysku EBITDA (po wzroście o 11,5 proc. w skali roku). Na koniec września firma miała 10,69 mln klientów, o 396 tys. więcej niż rok wcześniej.
Wśród 10,69 mln klientów T-Mobile Polska na koniec września br. 3,54 mln stanowili użytkownicy ofert prepaidowych, 7,15 mln - abonenci. Tych pierwszych przybyło w skali roku 41 tys., a tych drugich - 355 tys.
Natomiast z kwartału na kwartał liczba klientów firmy zwiększyła się o 84 tys., cały ten wzrost przypadł na abonentów.
- Nasze wyniki pokazują to wyraźnie: mimo że polski rynek cechuje ogromna presja na ceny, to jednak jest na nim miejsce na takiego operatora jak T‑Mobile – skupiającego się na najwyższej jakości usług oraz konkurującego o klienta dzięki najnowszym technologiom oraz najlepszej jakości obsługi. Szczególnie cieszy nas stały spadek współczynnika odejść (churn), który w segmencie klientów kontraktowych osiągnął poziom najniższy od drugiego kwartału 2012 r. - to zasługa konsekwentnych inwestycji w jakość wszystkich punktów styku z klientem - komentuje Andreas Maierhofer, prezes T-Mobile Polska. Wskaźnik churn w minionym kwartale wyniósł 0,8 proc.
- W efekcie, nie tylko wzrosła liczba klientów, ale także średni przychód z klienta (ARPU). Oznacza to, że nasi klienci coraz chętniej wybierają wyższe plany taryfowe oraz korzystają z usług dodatkowych. Te czynniki przyczyniły się do poprawy naszego wyniku finansowego - dodaje Maierhofer.
T-Mobile Polska miał w minionym kwartale 1,688 mld zł wpływów (5,5 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz 418 mln zł skorygowanego zysku EBITDA (po wzroście o 11,5 proc. rok do roku). Firma zaznaczyła, że EBITDA zwiększyła się tak mocno głównie za sprawą sezonalizacji.
Marzą EBITDA firmy wzrosła w skali roku z 23,4 do 24,8 proc.
- Niższy churn, wzrost bazy klientów oraz stabilizacja ARPU odbiły się pozytywnie na naszym wyniku finansowym. Jak wielokrotnie podkreślaliśmy, naszym priorytetem jest konsekwentna stabilizacja przychodów i wzrost wyniku EBITDA, który obecnie nie znajduje się już pod negatywnym wpływem regulacji roam-like-at-home. Cieszymy się, że wskaźniki finansowe zaczynają odzwierciedlać pozytywne działania, jakie podejmowaliśmy na przestrzeni ostatnich kwartałów - komentuje Juraj Andras, członek zarządu ds. finansowych w T-Mobile Polska.
Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska z wyższymi wpływami i zyskiem. 400 tys. nowych klientów