T-Mobile Polska ma 360 tys. klientów więcej. Zmalały jego wpływy i zysk EBITDA
Na koniec czerwca br. T-Mobile Polska miał 10,61 mln klientów, o 358 tys. mniej niż rok wcześniej. Telekom przede wszystkim zyskał abonentów. W minionym półroczu jego przychody zmalały o 0,1 proc. do 3,16 mld zł, a skorygowany zysk EBITDA - o 12,9 proc. do 834 mln zł.
Liczba abonentów T-Mobile Polska zwiększyła się w skali roku z 6,74 do 7,07 mln, a liczba klientów ofert na kartę - z 3,51 do 3,54 mln. Telekom podkreśla, że w ostatnich miesiąc kwartałach zyskiwał abonentów. W drugim kwartale br. pozyskał 78 tys. abonentów i 22 tys. klientów prepaidowych.
Jednocześnie zmalał wskaźnik odejść klientów abonamentowych - z 1,1 proc. w drugim kwartale ub.r. do 0,9 proc. rok później. Firma zaznacza, że poprzednio na tak niskim poziomie był w trzecim kwartale 2012 roku.
- Na przestrzeni ostatniego roku koncentrowaliśmy się na jakości obsługi oraz doświadczeń klienta i obserwujemy pozytywne rezultaty podjętych działań. Wzrost satysfakcji klientów, fakt, że wracają do nas i zostają w T-Mobile na dłużej ma swoje odzwierciedlenie w dobrych wynikach operacyjnych firmy - komentuje Andreas Maierhofer, prezes T-Mobile Polska.
Motyw klientów wracających do sieci wykorzystano wiosną br. w wizerunkowej kampanii reklamowej z udziałem Doroty Wellman.
Wpływy i EBITDA niższe wskutek zniesienia opłat roamingowych w UE
W drugim kwartale br. wpływy T-Mobile Polska wyniosły 1,566 mld zł, o 1,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast w całym minionym półroczu zmalały o 0,1 proc. w skali roku do 3,162 mld zł. Telekom zaznacza, że 27 mln zł spadku wynika ze zniesienia w połowie ub.r. opłat roamingowych w Unii Europejskiej.
Z kolei skorygowany zysk EBITDA firmy w drugim kwartale br. zmniejszył się w skali roku o 17,7 proc. do 432 mln zł, a w minionym półroczu - o 12,9 proc. do 834 mln zł. Bez uwzględnienia kosztów braku opłat roamingowych w UE skorygowana EBITDA w zeszłym półroczu wyniosłaby 913 mln zł, o 4,6 proc. mniej niż rok wcześniej.
- Wynik EBITDA to w dużej mierze krótkookresowy efekt wzrostu kosztów pośrednich, jakimi są inwestycje w rozbudowę i rewitalizację sieci sprzedaży czy poprawę jakości obsługi klienta. Zakończenie projektów inwestycyjnych zwiększy naszą efektywność kosztową, co wraz ze stabilnymi przychodami i dobrym wynikiem operacyjnym pozwala oczekiwać polepszenia wyników w kolejnych kwartałach - zapewnia Juraj Andras, dyrektor finansowy T-Mobile Polska.
Ponad 200 nowych stacji z internetem mobilnym we wschodniej Polsce
Telekom zakończył już współpracę z Orange Polska dotyczącym współdzielenia częstotliwości z zakresu 900 MHz, niebawem firmy przestaną też współdzielić zasoby z pasma 1800 MHz
W związku z tym T-Mobile Polska ma do dyspozycji więcej pasma i uruchomił 220 stacji bazowych - głównie na wschodzie Polski - oferujących zasięg 3G. Z kolei po udanych testach wykorzystania częstotliwości z zakresu 2100 MHz do usług w technologii LTE rozwija taką infrastrukturę w miastach, na koniec czerwca miała prawie 1,1 tys. stacji bazowych z tą technologią.
W drugiej połowie lipca T-Mobile Polska podpisał umowę na 10 lat, w ramach której będzie mógł korzystać z sieci światłowodowej Orange Polska. Na początek zapłaci za to 275 mln zł, a potem opłatę od każdego klienta.
T-Mobile Polska informuje, że prowadzi obecnie przygotowania techniczne do oferowania usług stacjonarnych.
Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska ma 360 tys. klientów więcej. Zmalały jego wpływy i zysk EBITDA