Firma należąca do Canal+ uruchomiła własną przestrzeń w metaverse
Firma medialna SPI International, która obecnie wchodzi w skład Grupy Canal+, ogłosiła uruchomienie swojej pierwszej przestrzeni w metaverse - Casa FilmBox. Na wirtualną przestrzeń składają się audytorium, sale konferencyjne, galerie i sale wystawowe, które prezentują treści i produkty oferowane przez SPI.
W Casa FilmBox znajduje się też centralne miejsce, które firma zamierza wykorzystać do organizacji specjalnych wydarzeń, takich jak pokazy filmowe, prezentacje, spotkania firmowe i akcje społeczne.
- Wraz z wprowadzeniem szybszego mobilnego internetu 5G, metaverse stanie się istotną częścią naszego codziennego życia. Postrzegamy metaverse jako przestrzeń, w której osoby fizyczne i cyfrowe za pośrednictwem wirtualnej rzeczywistości spotykają się, aby stworzyć „phygital” - zupełnie nowe wciągające doświadczenie, które zmieni sposób, w jaki marki angażują swoje społeczności. Będzie to rodzaj wciągającego zaangażowania, które jest bezprecedensowe w świecie biznesu - stwierdził Haymi Behar, CMO & CDO w SPI International.
Po co SPI przestrzeń w metaverse?
Firma informuje, że Casa FilmBox ma na celu zapoznanie użytkowników metaverse z markami SPI i FilmBox oraz zintegrowanie zespołów SPI, partnerów i odbiorców w ramach w pełni wciągającego wirtualnego centrum, które umożliwia nowy poziom kreatywnej i wydajnej współpracy. - Wirtualne centrum pozwoli profesjonalistom prezentować swoje pomysły i współtworzyć z członkami zespołu z całego świata w jednym wspólnym otoczeniu, tak jakby byli tuż obok siebie. Wspólne myślenie ogromnie zwiększa produktywność, a metaverse do tego się przyczyni- dodał Behar.
SPI stworzyła również halę wystawienniczą, która prezentuje jej treści dla klientów, którzy chcieliby przejrzeć ofertę. - Wykorzystując w pełni szybko rozwijającą się technologię, Casa FilmBox ma na celu dotarcie do odbiorców poprzez tworzenie unikalnych, spersonalizowanych i wciągających doświadczeń. Web3, NFT i technologie blockchain otwierają niezliczone możliwości interakcji i doświadczania treści. Wierzymy również, że obecność naszych marek w metaverse pomoże rozwinąć nasze relacje z młodymi odbiorcami. Innowacja jest w centrum wszystkich naszych wysiłków i przynosi nam ogromną radość, że jesteśmy w czołówce tej transformacji, która ostatecznie stanie się integralną częścią naszego życia - powiedział Behar.
W marcu koncern Canal+ poprzez swoją luksemburską spółkę przejął 70 proc. udziałów firmy Digital SPI International, która pośrednio ma 65,15 proc. kapitału zakładowego Kino Polska TV. Koncern jest nadawcą stacji Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, FilmBox Extra, FilmBox Premium, FilmBox Family, FilmBox Action, FilmBox Arthouse, FightBox, Dizi, DocuBox, Fast&Fun Box i 360 TuneBox, a także obecnych w naziemnej telewizji cyfrowej kanałów Stopklatka i Zoom TV.
Metawersum coraz popularniejsze
Metaverse to wirtualny świat działający dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości (VR) i rozszerzonej rzeczywistości (AR). Metaverse proponuje nowy sposób interakcji między użytkownikami, który wykracza poza granice przestrzeni i tradycyjnej komunikacji. Dostęp do przestrzeni w metaverse można uzyskać za pośrednictwem komputerów, konsol do gier, telefonów komórkowych. Aby skorzystać z metawersum, koniecznie jest posiadanie specjalnych okularów.
W ostatnim czasie kolejne firmy tworzą swoje wirtualne placówki w metaverse. Niedawno informowaliśmy, że tak postąpił bank PKO BP, który można odwiedzać za pośrednictwem platform Decentraland i Mazer. Na początku roku swój wirtualny sklep otworzyła z kolei szwedzka marka H&M. Kupione tam ubrania można nosić jedynie w cyfrowym świecie. Rok temu Facebook zmienił nazwę firmy na Meta, aby podkreślić wagę inwestycji w wirtualną rzeczywistość.
Dołącz do dyskusji: Firma należąca do Canal+ uruchomiła własną przestrzeń w metaverse
Prawda i prawdą jest też to, że już teraz w internecie można załatwić wszystkie rzeczy, które obiecuje nam metaverse i to bez tych głupich gogli i kopiowania second life.