Spada sprzedaż „Do Rzeczy”, „Gazety Polskiej” i „W Sieci”, „Polityka” przed „Newsweekiem”
W sierpniu br. większość tygodników opinii zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciły „Do Rzeczy”, „Gazeta Polska” i „W Sieci”. Wzrosty zanotowały tylko „Tygodnik Powszechny” oraz „Gość Niedzielny”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia tygodników opinii „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w sierpniu 2014 roku wyniosła 136 003 egz. Było to o 1,83 proc. więcej niż rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugie miejsce z trzeciego awansowała „Polityka” (Polityka), ale jej wynik sprzedażowy jednak zmniejszył się o 1,93 proc. do 127 732 egz.
Natomiast na trzecie miejsce spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w sierpniu br. zmalała o 12,61 proc. i wyniosła 119 775 egz. Tytuł ten jednak w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 74 557 egz., po spadku o 20,90 proc. W sierpniu br. tytuł ten kosztował 5,90 zł, podczas gdy rok wcześniej - 4,95 zł.
Najwięcej, bo 26,59 proc. stracił plasujący się na piątej pozycji „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). W sierpniu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 60 922 egz. Tytuł ten w badanym okresie kosztował 5,90 zł, niemal 2 zł więcej niż rok wcześniej.
Tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) znalazł się na szóstej pozycji ze średnim wynikiem na poziomie 59 673 egz. Zanotował on spadek o 2,15 proc. Jego cena w ciągu roku również poszła w górę - w sierpniu ub.r. kosztował 5 zł, a rok później już o 90 groszy więcej.
Największym wzrostem w rankingu pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który zajął miejsce dziewiąte - ostatnie. Jego średni wynik sprzedażowy zwiększył się bowiem o 5,36 proc. do 17 817 egz.
Wirtualnemedia.pl |
sierpień |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
202 447 |
136 003 |
136 003 |
196 524 |
134 208 |
133 558 |
Polityka |
180 000 |
127 732 |
127 732 |
177 750 |
130 241 |
130 241 |
Newsweek Polska |
179 482 |
119 775 |
119 775 |
194 442 |
141 204 |
137 054 |
W Sieci |
158 873 |
74 557 |
74 557 |
183 700 |
94 265 |
94 255 |
Tygodnik Do Rzeczy |
139 371 |
69 917 |
60 992 |
171 247 |
92 963 |
83 088 |
Wprost |
159 750 |
130 135 |
59 673 |
134 625 |
133 310 |
60 981 |
Gazeta Polska |
118 489 |
40 660 |
40 034 |
135 527 |
53 846 |
53 334 |
Przegląd |
51 000 |
18 205 |
18 205 |
51 050 |
18 443 |
18 443 |
Tygodnik Powszechny |
38 100 |
18 217 |
17 817 |
34 250 |
17 330 |
16 911 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
485 099 |
318 639 |
318 639 |
497 618 |
356 071 |
356 071 |
Na drugiej podstronie dane miesiąc po miesiącu z br.
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż „Do Rzeczy”, „Gazety Polskiej” i „W Sieci”, „Polityka” przed „Newsweekiem”