Trzy czwarte gospodarstw domowych z telewizorami Smart TV
W amerykańskich gospodarstwach domowych jest 204 mln telewizorów Smart TV. Z piątej fali badania Connected Home firmy Hub Entertainment Research wynika, że prawie osiem na dziesięć domostw (77 proc.) posiada takowe urządzenie. Trzy lata temu było to 66 proc.
W Stanach Zjednoczonych jest blisko 120 mln gospodarstw domowych. Tym samym średnio na domostwo przypada 1,7 telewizora Smart TV. Prawie dziewięć na dziesięć posiadaczy takich sprzętów (88 proc.), regularnie ogląda na nich programy poprzez aplikacje. Odsetek ten jest znacznie większy niż trzy lata temu, kiedy tylko trzy czwarte użytkowników telewizorów Smart TV, korzystało z serwisów streamingowych.
- Telewizory Smart TV będą nadal stanowić coraz większą część rynku, ponieważ prawie wszystkie telewizory w sprzedaży, z wyjątkiem najmniejszych obsługują takie funkcje - zauważył David Tice, starszy konsultant Hub Entertainment Research i współautor badania. - Rosnąca popularność Smart TV i widzowie, którzy podłączają takie sprzęty do internetu, prowadzą do wzrostu popularności streamingu. Daje to nowe możliwości dla platform, reklamodawców i dostawców treści - dodał. Alternatywą wobec wymiany telewizora na Smart TV są przystawki do streamingu.
Trzy czwarte polskich widzów internetowych ze Smart TV
Mundial i zmiana standardu naziemnej telewizji cyfrowej przyczyniły się do szybkiego wzrostu liczby telewizorów Smart TV także na polskim rynku. Ze zrealizowanego pod koniec 2022 roku badania Videotrack na zlecenie agencji Wavemaker wynika, że „inteligentne telewizory” posiada 74 proc. Polaków oglądających treści wideo w sieci, a 49 proc. korzysta na nich z aplikacji do streamingu.
Z przeprowadzonego od lipca 2021 roku do marca 2022 roku badania założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów wynikało, że telewizory Smart TV posiadało 43 proc. badanych. Pomiar KIM zrealizowany wczesną jesienią wykazał już 55,4 proc. posiadaczy sprzętów Smart TV. W zeszłym roku większość kanałów komercyjnych nadawanych drogą naziemną (m.in. TVN, Polsat, TV Puls, TV Trwam) zmieniało standard na DVB-T2/HEVC. Zmusiło to wielu odbiorców do wymiany sprzętów.
Według Nielsena, w pierwszych trzech tygodniach stycznia zasięg Netfliksa na ekranach telewizorów wyniósł 8,93 mln osób, a dziennie widzowie spędzali średnio z platformą godzinę 37 minut. Drugie miejsce zajął YouTube z zasięgiem 7,92 mln i godziną oraz 25 minutami poświęconego czasu. Na kolejnych miejscach znalazły się Disney+ (2,56 mln, godzina 12 minut, Canal+ online (2,37 mln, 49 minut), HBO Max (prawie 2 mln, godzina 5 minut), Amazon Prime Video (1,52 mln, godzina 16 minut), Player (1,49 mln, godzina 18 minut), CDA (864 tys., godzina 5 minut), Pilot WP (531 tys., godzina 59 minut) i Viaplay (449 tys., 39 minut).
71 proc. sprzedanych w 2022 roku telewizorów obsługuje 4K
Mimo zmiany standardu naziemnej telewizji cyfrowej na DVB-T2/HEVC, w 2022 roku rynek telewizorów zmniejszył się o 1,4 proc. Z danych GfK udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl wynika, że aż 71 proc. kupowanych w Polsce urządzeń, pozwala na oglądanie treści w jakości 4K Ultra HD.
Najpopularniejsze były telewizory, które pozwalają na oglądanie treści w jakości 4K. Takie urządzenia nabyło 71 proc. kupujących (spadek o 6,5 proc.). 19,9 proc. konsumentów wybrało sprzęty HD Ready (wzrost o 26 proc.), 9 proc. Full HD (spadek o 5 proc.), a jedynie 0,18 proc. 8K (spadek o 12 proc.). 55-calowe telewizory wybrało 24 proc. konsumentów (spadek o 2,6 pp.), 40-43-calowe 22 proc. (wzrost o 2,4 pp.), 32-calowe 20 proc. (wzrost o 3,7 pp.), 65-calowe 14 proc. (spadek o 1,6 pp.).
Dołącz do dyskusji: Trzy czwarte gospodarstw domowych z telewizorami Smart TV