Robert Kubica dalej będzie reklamował Orlen
Kierowca wyścigowy Robert Kubica przez kolejne trzy lata będzie ambasadorem reklamowym koncernu energetycznego Orlen. Jest związany w tym zakresie z firmą od pięciu lat.
- Podjęliśmy decyzję o przedłużeniu umowy sponsoringowej z Robertem o kolejne trzy lata. Wesprzemy go w walce o kolejne trofea najbardziej prestiżowych serii wyścigowych. Jednocześnie będziemy dalej efektywnie wykorzystywać tę współpracę na polu marketingowym i komunikacyjnym - zapowiada w komunikacie Daniel Obajtek, prezes Orlenu.
Nie podano, ile wynosi wartość nowego kontraktu. W przyszłym roku Robert Kubica znów wystartuje w długodystansowych mistrzostwach świata WEC jako członek włoskiego zespołu AF Corse, partnera Ferrari. Za kierownicą modelu 499P będzie walczył o triumf w klasie Hypercar, królewskiej kategorii najszybszych samochodów . Ponadto wystartuje w European Le Mans Series.
Czytaj też: Miliony od państwowych koncernów na „Sylwestra Marzeń” TVP. Najwięcej płacił Orlen
- Sponsoring sportu to jeden z filarów strategii budowania silnej i globalnie rozpoznawalnej marki. Od kilku lat stawiamy na kluczowy projekt związany z obecnością w Formule 1, dzięki czemu docieramy do setek milionów kibiców na całym świecie. Konsekwentnie wspieramy też najlepszego polskiego kierowcę wyścigowego, jedynego polskiego zawodnika w historii F1 - Roberta Kubicę - dodaje Obajtek.
Orlen zaczął współpracę reklamową z Robertem Kubicą jesienią 2018 roku, krótko przed powrotem kierowcy do Formuły 1. Przedtem Kubica występował w kampaniach Grupy Lotos. Orlen przez kilka lat sponsorował też zespół, w którym kierowca ścigał się w F1 (według nieoficjalnych doniesień w ramach pierwszego kontraktu zapłacił 40 mln zł)., a na początku br. został sponsorem innego teamu - Scuderia AlphaTauri.
Koncern podkreśla, że w br. wartość jego zwrotu mediowego i pozamediowego w ramach współpracy z Robertem Kubicą w Polsce i na rynkach zagranicznych wyniesie ok. 68,5 mln zł. Kierowca w ostatnich latach wystąpił w kampaniach Orlenu promujących usługę logistyczną Orlen Paczkę, paliwa Verva i program lojalnościowy Vitay (latem br. wystąpił w kampanii razem z zawodnikami piłkarskiej reprezentacji Polski).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Umowę sponsorską z Polskim Związkiem Piłki Nożnej koncern na początku br. przedłużył o cztery lata. Jest także sponsorem m.in. Polskiego Komitetu Olimpijskiego (w styczniu 2021 roku kontrakt prolongowano o cztery lata) i Polskiego Związku Narciarskiego (umowy z PZPN i PZN przejął jesienią ub.r. wraz z wchłonięciem Grupy Lotos).
Wydatki marketingowe grupy Orlen w ub.r. wzrosły z 320,52 do 410,83 mln zł, natomiast ich relacja do łącznych wpływów sprzedażowych zmalała z 0,357 do 0,2 proc.
Dołącz do dyskusji: Robert Kubica dalej będzie reklamował Orlen