SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Robert Kubica dalej będzie reklamował Orlen

Kierowca wyścigowy Robert Kubica przez kolejne trzy lata będzie ambasadorem reklamowym koncernu energetycznego Orlen. Jest związany w tym zakresie z firmą od pięciu lat.

Prezes Orlenu Daniel Obajtek i Robert Kubica, fot. materiały prasowePrezes Orlenu Daniel Obajtek i Robert Kubica, fot. materiały prasowe

- Podjęliśmy decyzję o przedłużeniu umowy sponsoringowej z Robertem o kolejne trzy lata. Wesprzemy go w walce o kolejne trofea najbardziej prestiżowych serii wyścigowych. Jednocześnie będziemy dalej efektywnie wykorzystywać tę współpracę na polu marketingowym i komunikacyjnym - zapowiada w komunikacie Daniel Obajtek, prezes Orlenu.

Nie podano, ile wynosi wartość nowego kontraktu. W przyszłym roku Robert Kubica znów wystartuje w długodystansowych mistrzostwach świata WEC jako członek włoskiego zespołu AF Corse, partnera Ferrari. Za kierownicą modelu 499P będzie walczył o triumf w klasie Hypercar, królewskiej kategorii najszybszych samochodów . Ponadto wystartuje w European Le Mans Series.

Czytaj też: Miliony od państwowych koncernów na „Sylwestra Marzeń” TVP. Najwięcej płacił Orlen

- Sponsoring sportu to jeden z filarów strategii budowania silnej i globalnie rozpoznawalnej marki. Od kilku lat stawiamy na kluczowy projekt związany z obecnością w Formule 1, dzięki czemu docieramy do setek milionów kibiców na całym świecie. Konsekwentnie wspieramy też najlepszego polskiego kierowcę wyścigowego, jedynego polskiego zawodnika w historii F1 - Roberta Kubicę - dodaje Obajtek.

Orlen zaczął współpracę reklamową z Robertem Kubicą jesienią 2018 roku, krótko przed powrotem kierowcy do Formuły 1. Przedtem Kubica występował w kampaniach Grupy Lotos. Orlen przez kilka lat sponsorował też zespół, w którym kierowca ścigał się w F1 (według nieoficjalnych doniesień w ramach pierwszego kontraktu zapłacił 40 mln zł)., a na początku br. został sponsorem innego teamu - Scuderia AlphaTauri.

Koncern podkreśla, że w br. wartość jego zwrotu mediowego i pozamediowego w ramach współpracy z Robertem Kubicą w Polsce i na rynkach zagranicznych wyniesie ok. 68,5 mln zł. Kierowca w ostatnich latach wystąpił w kampaniach Orlenu promujących usługę logistyczną Orlen Paczkę, paliwa Verva i program lojalnościowy Vitay (latem br. wystąpił w kampanii razem z zawodnikami piłkarskiej reprezentacji Polski).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Umowę sponsorską z Polskim Związkiem Piłki Nożnej koncern na początku br. przedłużył o cztery lata. Jest także sponsorem m.in. Polskiego Komitetu Olimpijskiego (w styczniu 2021 roku kontrakt prolongowano o cztery lata) i Polskiego Związku Narciarskiego (umowy z PZPN i PZN przejął jesienią ub.r. wraz z wchłonięciem Grupy Lotos).

Wydatki marketingowe grupy Orlen w ub.r. wzrosły z 320,52 do 410,83 mln zł, natomiast ich relacja do łącznych wpływów sprzedażowych zmalała z 0,357 do 0,2 proc.

Dołącz do dyskusji: Robert Kubica dalej będzie reklamował Orlen

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bez majtek
już niedługo
odpowiedź
User
.
Obajtek zostanie menadżerem w RMF FM.
odpowiedź
User
m
odpowiedź