Reklama w magazynach: „Newsweek” poza czołówką, „Twój Styl” i „Elle” mocno w górę (TOP 10)
W styczniu br. magazyny zarobiły z reklam o 14 proc. więcej niż rok wcześniej. Z czołówki najlepiej zarabiających czasopism wypadł „Newsweek Polska”, a „Tele Tydzień” znalazł się na podium. „Twój Styl” natomiast zarobił więcej niż trzy kolejne tytuły w zestawieniu.
Wpływy reklamowe magazynów w styczniu br. wyniosły cennikowo 235,5 mln zł, czyli o 13,9 proc. więcej niż w styczniu 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media opracowanego dla Wirtualnemedia.pl.
Liderem przychodów z reklam pozostaje miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Zarobił on w omawianym okresie 23,6 mln zł, czyli więcej niż trzy kolejne tytuły w zestawieniu łącznie. Poza tym zwiększył wpływy z reklam w skali roku o 36,3 proc.
Drugie miejsce na reklamowym podium wśród czasopism zajął miesięcznik „Świat kobiety” (Wydawnictwo Bauer) z przychodami w wysokości 7,8 mln zł, wyższymi o 24,7 proc. niż w styczniu ub.r. Trzecią lokatę zajmuje z kolei dwutygodnik „Viva” (Edipresse Polska), który zarobił 7,6 mln zł, o 26,6 proc. mniej niż rok wcześniej.
Poza reklamowym podium znalazł się tygodnik „Tele Tydzień”, którego przychody spadły rok do roku o 8,9 proc., do 7,3 mln zł.
Największy wzrost wpływów z reklam miał w styczniu br., w porównaniu ze styczniem ub.r., miesięcznik „Elle” (Burda International Polska). Reklamodawcy wydali w nim 48,5 proc. więcej niż przed rokiem - 5,8 mln zł.
„Uroda życia” (Edipresse Polska) zarobiła w tym roku 28,8 proc. więcej (6,8 mln zł), a tygodnik „Wprost”(PMPG Polskie Media) - o 26,5 proc. więcej (6,7 mln zł). Wartość reklam w miesięczniku „Pani” (Wydawnictwo Bauer) wzrosła rok do roku o 17,3 proc., do 6,2 mln zł, zaś w „Poradniku domowym” (Edipresse Polska) - o 14,9 proc., do 6,1 mln zł.
Dystrybuowany w sieci sklepów Biedronka tygodnik „Kropka TV” zarobił w styczniu br. na reklamach blisko 6 mln zł, czyli 6,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Z czołówki magazynów z największymi wpływami z reklam wypadł tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Spadku przychodów reklamowych nie udało się zahamować nawet mimo to, że w całym 2015 roku tygodnikowi temu udało się wyprzedzić pod względem sprzedaży „Politykę”.
Wpływy reklamowe magazynów |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I 2015 |
I 2016 |
zmiana proc. |
Twój Styl |
17 341 469 zł |
23 628 307 zł |
36,3 |
Świat Kobiety |
6 266 055 zł |
7 815 761 zł |
24,7 |
Viva |
10 297 114 zł |
7 553 792 zł |
-26,6 |
Tele Tydzień |
8 049 085 zł |
7 330 331 zł |
-8,9 |
Uroda Życia |
5 316 250 zł |
6 845 050 zł |
28,8 |
Wprost |
5 311 242 zł |
6 718 950 zł |
26,5 |
Pani |
5 315 810 zł |
6 236 588 zł |
17,3 |
Poradnik Domowy |
5 286 805 zł |
6 073 533 zł |
14,9 |
Kropka TV |
5 600 000 zł |
5 952 250 zł |
6,3 |
Elle |
3 875 998 zł |
5 755 841 zł |
48,5 |
razem |
206 709 751 zł |
235 458 002 zł |
13,9 |
Dołącz do dyskusji: Reklama w magazynach: „Newsweek” poza czołówką, „Twój Styl” i „Elle” mocno w górę (TOP 10)