SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Trójka z najgorszym wynikiem w historii. Spory wzrost RMF FM, Radia ZET i Polskiego Radia 24

Polskie Radio 24 osiągnęło prawie 30-procentowy wzrost udziału w rynku słuchalności, a Radio ZET, TOK FM zyskały nieco ponad 10 proc. Kolejny raz swoje rekordowe niskie wyniki zanotowały Radio SuperNova i Trójka, nad tą pierwszą rozgłośnią znów znalazło się Rock Radio.

Według badania Radio Track od listopada ub.r. do stycznia br. RMF FM (Grupa RMF) miało 30,2 proc. udziału w rynku słuchalności, co wobec 28,9 proc. rok wcześniej oznacza wzrost o 4,5 proc.

Więcej zyskało zajmujące od lat drugą pozycję Radio ZET (Eurozet). Jego udział poszedł w górę z 12,3 do 13,6 proc., czyli o 10,6 proc. Natomiast wynik Radia Eska (Grupa Radiowa Time) zwiększył się z 7,4 do 7,6 proc.

Antyradio zrównało się ze Złotymi Przebojami

Ponad 10-procentowe spadki zanotowały Radio VOX FM (Grupa Radiowa Time) - z 3,7 do 3,3 proc., oraz RMF Maxxx (Grupa RMF) - z 3,8 do 3,3 proc. Natomiast udział TOK FM (Grupa Radiowa Agory) wzrósł z 2,6 do 2,9 proc.

Antyradio (Eurozet) utrzymało wynik sprzed roku (2,7 proc.), dzięki czemu dogoniło Radio Złote Przeboje (Grupa Radiowa Time), które straciło 0,1 pkt proc. Niewielkie spadki zanotowało też RMF Classic (Grupa RMF) - z 1,9 do 1,8 proc.

Wynik Radia Plus (Eurozet) poszedł w dół z 2,2 do 1,7 proc. (czyli o 22,7 proc.), Trójki (Polskie Radio) - z 2,1 do 1,6 proc. (o 23,8 proc.) i Radia Maryja - z 1,8 do 1,5 proc. (16,7 proc.). Meloradio (Eurozet) zanotowało spadek z 1,4 do 1,1 proc. (o 21,4 proc.), a Radio Pogoda (Grupa Radiowa Agory) - z 1,2 do 1 proc. (21,4 proc.).

Trójka kolejny raz zanotowała rekordowo niski wynik w swojej historii. Udział stacji w rynku słuchalności utrzymuje się poniżej 2 proc. od wiosny ub.r., w konsekwencji rewolucji ramówkowej po tym, jak z rozgłośni latem 2020 roku odeszła zdecydowana większość wieloletnich dziennikarzy.

SuperNova ma dwie trzecie mniej słuchaczy niż Radio Wawa

Działające od maja ub.r. Radio SuperNova (Grupa Radiowa Time) miało 0,6 proc. udziału, o 1 pkt proc. mniej niż Radio Wawa przed rokiem. Stacja od startu notowała zdecydowanie gorsze wyniki od swojej poprzedniczki.

Z początkiem bieżącego tygodnia mocno zmieniono ramówkę rozgłośni: wprowadzono dłuższe pasma, w których grane są także piosenki disco polo.

Kilka innych stacji mających poniżej 1 proc. udziału osiągnęło duże wzrosty. Wynik Polskiego Radia 24 poszedł w górę z 0,7 do 0,9 proc., Rock Radia (Grupa Radiowa Agory) - z 0,5 do 0,7 proc., Dwójki - z 0,4 do 0,5 proc., a Radia Wnet - z 0,1 do 0,2 proc.

Za to Muzo.fm (grupa Cyfrowy Polsat) zanotowało spadek z 0,6 do 0,4 proc., a ChilliZet (Eurozet) - z 0,3 do 0,2 proc.

Rozgłośnie publiczne bez Radia Track, kontrola UOKiK

Od dłuższego czasu prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska krytykowała badanie Radio Track. W rozmowie z PAP w styczniu ub.r. podkreśliła, że nie jest to realne badanie słuchalności, analogiczne do panelu telemetrycznego realizowanego przez Nielsen Audience Measurement, tylko „telefoniczne badanie ankietowe deklarowanej ‘słuchalności’ stacji radiowych”. - Podkreślić trzeba, że KBR to porozumienie nadawców komercyjnych: Agory, RMF, Eurozet i Time. Metodologia ich badań od lat budziła wątpliwości m.in. innych nadawców, reklamodawców i domów mediowych - zaznaczyła.

W odpowiedzi Komitet Badań Radiowych podkreślił, że przez ostatnie dwa lata nie wprowadzono w badaniu żadnych zmian metodologicznych, a przy realizacji ostatniej fali zadzwoniono do respondentów ze wszystkich powiatów.

W październiku ub.r. artykuł krytykujący badanie Radio Track (w tekście wypowiedziała się m.in. Jolanta Hajdasz, dyrektor Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP) pojawił się na portalu Polskatimes.pl w przeddzień publikacji nowych wyników badania.

Pod koniec stycznia MOC RADIO - Związek Pracodawców Mediów Radiowych, do którego należą Polskie Radio i regionalne rozgłośnie publiczne współpracujące w ramach Audytorium 17, poinformował, że nie wykupią na br. dostępu do szczegółowych wyników Radia Track. - Są pewne zastrzeżenia do tych badań. Nadawcy publiczni zastanawiają się nad tym, analizują rynek, chcieliby skorzystać z innych badań - uzasadnił Artur Kubaj, prezes MOC RADIO.

Natomiast posłanka PiS i członkini Rady Mediów Narodowych Joanna Lichocka w grudniu złożyła wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o skontrolowanie realizacji Radia Track. Urzędnicy UOKiK do biur największych prywatnych nadawców radiowych weszli pod koniec stycznia.

W zeszłym tygodniu Joanna Lichocka zapowiedziała wniosek o inną kontrolę - chce, żeby Krajowa Rada Radiofonii Telewizji sprawdziła, czy rozgłośnie prywatne wypełniają ustawowe obowiązki dotyczące udziału polskiej muzyki na antenie.

Dołącz do dyskusji: Trójka z najgorszym wynikiem w historii. Spory wzrost RMF FM, Radia ZET i Polskiego Radia 24

104 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
vb
Czy to już dno pani Ciechan i koledzy?
0 0
odpowiedź
User
Słuchacz PR3 1997-2020
Nie, to jeszcze nie dno. Przed ekipą jeszcze wiele „sukcesów”.
0 0
odpowiedź
User
Wartylla
Pis midasem na miarę polski. Czego się dotkną to łajno...
0 0
odpowiedź