Poruszającą opowieścią o tęsknocie i miłości matki do syna Apple promuje iPhone X w Chinach (wideo)
Apple w związku z Nowym Rokiem w Chinach rozpoczął kampanię iPhone X. Oparty na faktach film w reżyserii Petera Chana opowiada o miłości oraz niezwykłej tęsknocie matki i kilkuletniego syna.
Bohaterką trwającego ponad 7 minut spotu pod nazwą „Trzy minuty” jest młoda kobieta, która jest konduktorką w pociągu na jednej z najdłuższych tras kolejowych w Chinach. Widzimy zatłoczony pociąg – ludzie podróżują na nadchodzące święta.
Kobieta jest niezwykle smutna – co roku obiecuje sobie, że ten czas spędzi z synkiem. Niestety nie pozwala jej na to praca. Poprosiła więc siostrę, by ta przyprowadziła jej synka na dworzec, na którym zatrzyma się pociąg, którym ona podróżuje.
Kobieta ma na spotkanie z chłopcem jedynie trzy minuty. Zegar na ekranie zaczyna odliczać czas. Mija prawie minuta zanim chłopiec spotyka się ze swoją matką. Gdy ta go przytula, on zaczyna „recytować” tabliczkę mnożenia. W oczach kobiety widać z jednej strony ogromne zaskoczenie, z drugiej - głęboki żal i ból. Mija czas, chłopczyk musi rozstać się z matką, bo za chwile pociąg odjedzie.
Tą kampanią Apple chce zwiększyć sprzedaż iPhone X na chińskim rynku, na którym dominujące pozycje rynkowe zajmują lokalne marki, takie jak np. Huawei, a nadchodzący Chiński Nowy Rok (19 luty) jest w Chinach okresem wzmożonej sprzedaży.
Spot został oparty na scenariuszu, który powstał na bazie prawdziwej historii. Jego reżyserem jest Peter Chan, a film nakręcono właśnie smartfonem iPhone X.
Główny jego wątek, czyli poczucie tęsknoty nadaje reklamie niezwykle emocjonalną głębie - spot wyświetlono w Chinach w ciągu tygodnia ponad 68 mln razy.
Dołącz do dyskusji: Poruszającą opowieścią o tęsknocie i miłości matki do syna Apple promuje iPhone X w Chinach (wideo)