SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

36 proc. polskich internautów obserwuje marki w social media, chcą rad i treści rozrywkowych, połowa blokuje reklamy

Do społeczności różnych marek w social media dołączyło 36,3 proc. polskich internautów, natomiast nigdy nie zrobiło tego 51,6 proc. Użytkownicy od marek w social media oczekują głównie rad i pomocy oraz informacji o produktach. Najczęściej dzielą się z innymi internautami treściami rozrywkowymi, a najrzadziej - informacjami o akcjach charytatywnych.

W badaniu Wave - zrealizowanym przez UM w 78 krajach z całego świata - wynika, że 36,3 proc. polskich internautów deklaruje, że zdarzyło im się dołączyć w internecie do społeczności różnych marek, 51,6 proc. nigdy tego nie zrobiło, natomiast 12,1 proc. nie potrafi tego stwierdzić.

40,6 proc. użytkowników jest skłonnych kontaktować się z markami w social media, żeby otrzymać pomoc lub radę. Dla 39 proc. motywacją są nowe informacje o produktach, a dla 37,3 proc. - w ogóle nowe informacje. Natomiast mało istotne w tym kontekście są dostęp do atrakcyjnych treści (11,6 proc. wskazań), możliwość kontaktu z podobnymi osobami i zrelaksowania się (po 14,8 proc.) oraz możliwość pomagania innym (15,4 proc.).

Najwięcej internautów (31,3 proc.) chce się dzielić z innymi treściami rozrywkowymi. Nieco mniej atrakcyjne pod tym względem są treści użyteczne.

Z kolei najmniej wskazań (7,6 proc.) otrzymały treści o interesujących osobach, a niewiele więcej - materiały promujące inicjatywy charytatywne.

61 proc. polskich internautów i 60,1 proc. użytkowników z całego świata jest zdania, że za ich osobiste informacje reklamodawcy powinni płacić. Korzystanie z adblocków deklaruje połowa internautów w naszym kraju i 54 proc. globalnie.

Polacy są dużo bardziej czuli na punkcie śledzenia ich aktywności w internecie, nawet jeśli w zamian zyskują bardziej spersonalizowane doświadczenia. Godzi się na to 29,3 proc. użytkowników w naszym kraju, podczas gdy globalnie jest to 43,7 proc. internautów.

26,7 proc. polskich internautów ocenia, że w social media wyświetlane są dostosowane do nich reklamy. Natomiast w skali globalnej takie przekonanie ma 44,7 proc. użytkowników.

Badania z serii Wave są przeprowadzane na zlecenie domu mediowego UM reprezentatywnej próbie respondentów w wieku od 16 do 54 lat, będących aktywnymi użytkownikami internetu (korzystają z medium codziennie lub prawie codziennie). Na każdym z rynków, w każdej fali badania bierze udział minimum 500 respondentów. Ostatnia fala badania, zrealizowana w lutym br., objęła łącznie 52 326 respondentów z 78 krajów świata, co przekłada się na reprezentatywną grupę 1,5 mld aktywnych internautów w wieku 16-54 lat.

Dołącz do dyskusji: 36 proc. polskich internautów obserwuje marki w social media, chcą rad i treści rozrywkowych, połowa blokuje reklamy

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Obserwuje, bo se kiedyś klikli i nic z tego nie wynika. Zainteresowanych jest może 3%.
odpowiedź