Plus 24 proc. więcej na reklamy, Play i Orange z dużymi spadkami
Operatorzy telekomunikacyjni w I kwartale br. ograniczyli wydatki reklamowe w mediach o ponad 8 proc. Mniej wydali m.in. na telewizję i outdoor, jednocześnie znacząco zwiększając wydatki na reklamę w gazetach i magazynach. Najwięcej wydał Polkomtel, P4 i Orange ze spadkiem.
W okresie od stycznia do marca br. sieci telekomunikacyjne wydały na reklamę w tradycyjnych mediach (bez internetu) 233,4 mln zł. Było yo 8,2 proc. mniej niż w I kwartale 2020 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).
Zdecydowana większość ich budżetów - 166,4 mln zł - trafiła, podobnie jak przed rokiem, do telewizji. Było to jednak 10,2 proc. mniej rok do roku.
Blisko 43 mln zł telekomy przeznaczyły na reklamę radiową, zwiększając nakłady w rozgłośniach o 24,6 proc. w skali roku. 20,1 mln zł kosztowały ich reklamy na outdoorze – to 28,9 proc. mniej niż przed rokiem.
W omawianym okresie znacząco wzrosły rok do roku wydatki telekomów na reklamę prasową. Marketerzy z tej branży zwiększyli wydatki reklamowe w wgazetach o 736,6 proc., do 2 mln zł, a w magazynach – o 73,6 proc., do 1,69 mln zł.
O 73,3 proc. zmalały nakłady na reklamę OOH w Metrze (do 258,3 tys. zł), a w kinach – spadły do 0 (kina były zamknięte z powodu COVID-19).
Spośród telekomów najwięcej na reklamę wydaje Polkomtel. W I kwartale tego roku było to 96,8 mln zł, czyli 24,5 proc. więcej niż rok temu.
Druga na reklamowym podium spółka P4, operator sieci Play zmniejszył inwestycje reklamowe w skali roku o 32,5 proc., do 46 mln zł. Trzecia na podium spółka Orange Polska ograniczyła wydatki na reklamę o 14 proc., do 43 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Plus 24 proc. więcej na reklamy, Play i Orange z dużymi spadkami