SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Szef Play: Konieczne zwiększenie pojemności sieci, będzie nowa strategia marketingowa

Jean Marc Harion, szef sieci Play zaznacza, że w obliczu zmieniającej się dynamicznie sytuacji geopolitycznej w regionie i konfliktu na Ukrainie konieczne jest w Polsce szybkie zwiększenie pojemności sieci komórkowych, aby zapewnić bezpieczeństwo telekomunikacyjne. Harion przyznaje, że po zakupie UPC Polska obie firmy będą funkcjonować na razie pod własnymi markami, ale pojawią się nowe oferty konwergentne. - Połączenie z UPC będzie oznaczało wzrost tegorocznego budżetu na marketing, w planach są także zmiany w komunikacji reklamowej Play - zapowiada szef Harion w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

We wtorek Play, który jest obecnie częścią koncernu Iliad (po fuzji jesienią 2020 r.) podał wyniki finansowe za czwarty kwartał i cały rok 2021.

W samym czwartym kwartale ub.r. przychody operatora minimalnie się zmniejszyły - z 1,858 do 1,833 mld zł. Wpływy z usług mobilnych wzrosły z 994 mln zł do 1,021 mld zł, natomiast z usług określonych jako inne (z połączeń między sieciami, usług hurtowych, M2M i usług B2B, m.in. przejętej kilka lat temu grupy 3S) zmalały z 429 do 371 mln zł.

Wpływy ze sprzedaży urządzeń spadły z 429 do 426 mln zł, a z usług konsumenckich dla domu (m.in. internetu stacjonarnego) poszły w górę z 6 do 15 mln zł.

Na koniec ub.r. Play miał 12,129 mln aktywnych użytkowników usług mobilnych, wobec 11,948 mln rok wcześniej. Przez rok liczba abonentów zwiększyła się z 8,391 do 8,522 mln, a klientów usług prepaidowych - z 3,556 do 3,606 mln. Liczba wszystkich klientów mobilnych sieci (bez kart SIM działających w urządzeniach RTV czy AGD, czyli tzw. M2M) wzrosła z 15,261 do 15,685 mln. Średni miesięczny przychód od klienta usług mobilnych w czwartym kwartale ub.r. sięgnął 28,1 zł, wobec 27,8 zł przed rokiem.

Od kilku lat Play oferuje też usługi domowe. W ub.r. liczba klientów usługi telewizyjnej Play Now TV zwiększyła się ze 126 do 267 tys., a użytkowników internetu stacjonarnego - z 7 do 42 tys.

Pojemność sieci to klucz

Podczas spotkania z dziennikarzami w Warszawie Jean Marc Harion, szef Playa odniósł się do niektórych aspektów funkcjonowania operatora obecnie, oraz do wyzwań, które czekają telekom w nadchodzącej przyszłości.

Harion położył szczególny nacisk na zmieniającą się obecnie w dynamiczny sposób sytuację geopolityczną w naszym regionie i konieczność dostosowania się do nich ze strony operatorów telekomunikacyjnych. Według szefa Playa kluczowym problemem jest obecnie zwiększenie pojemności sieci komórkowych, aby sprostać nowej sytuacji.

Czytaj także: Play i Plus rezygnują z opłat roamingowych za połączenia z Vodafone Ukraine

- Masowa migracja obywateli Ukrainy uciekających przed wojną w ich kraju już teraz zmusiła nas do zwiększenia pojemności sieci poprzez uruchomienie dodatkowych masztów - przyznał Harion. - To nie wystarczy jednak na długo. Zarówno Play, jak i inni operatorzy mają jeszcze możliwości w tym zakresie, jednak istnieją w tej kwestii limity.

Dlatego, zdaniem menedżera, konieczne jest udostępnienie telekomom nowego spektrum częstotliwości, bowiem tylko wystarczająca pojemność sieci będzie w stanie zapewnić bezpieczeństwo telekomunikacyjne polskim obywatelom.

- Zapomnijmy na razie od dyskusjach i planach na temat 5G, w obecnej sytuacji są ważniejsze problemy do rozwiązania - zaznaczył Harion. Ujawnił przy tym, że wykorzystanie danych w Play z roku na rok dynamicznie rośnie. W 2020 r. było to 1,5 EB (egsabajta), natomiast w 2021 r. - 2 EB. Menedżer nie ma wątpliwości, że w 2022 r. ta wartość trafficu będzie wyższa, m.in. w związku z kryzysem na Ukrainie.

Przy okazji szef Playa zaznaczył, że operator włączył się w pomoc dla ukraińskich uchodźców. - Play jako lider rynku podjął natychmiastowe działania, aby zapewnić realne wsparcie potrzebującym w związku z sytuacją w Ukrainie. Niesienie pomocy od pierwszych godzin konfliktu było naturalnym działaniem naszych pracowników, którzy połączyli siły we wszystkich obszarach - zaznaczył Harion. W odpowiedzi na jedno z pytań ujawnił, że obecnie z sieci Play korzysta w Polsce ok. 600 tys. obywateli Ukrainy. Zaznaczył jednak, że tylko część z nich to obecni uchodźcy, resztę stanowią migranci z Ukrainy mieszkający już wcześniej w naszym kraju.

Play i UPC - dwie marki, nowe oferty

Podczas spotkania padały także pytania dotyczące przejęcia przez Play operatora kablowego UPC Polska. Umowa dotyczącą kupna 100 proc. udziałów została zawarta przez P4 z koncernem Liberty Global we wrześniu ub.r. Cena wynosi 7 mld zł. Niedawno na sfinalizowanie transakcji wyraziła zgodę Komisja Europejska, może się ono rozpocząć z początkiem kwietnia br.

Pytany o plany związane z przejęciem UPC Harion przyznał, że jeszcze nie wiadomo dokładnie kiedy zostanie ono w pełni dokonane. Na razie jednak nie ma planów zlikwidowania marki UPC, obie firmy będą wstępnie funkcjonować pod własnymi brandami.

- UPC to marka mocno zakorzeniona w świadomości polskich użytkowników, kojarzy się z szybkim internetem i wysoką jakością usług, a to cel zbliżający nas mocno do siebie – zaznaczył Harion. Przyznał jednak, że już od dłuższego czasu w związku z fuzją są przygotowywane nowe oferty usług konwergentnych, w tym także atrakcyjne promocje.

Czytaj także: Play z nową promocją: telewizja z internetem od 50 zł miesięcznie

Więcej na marketing i reklamę

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jean Marc Harion nie zdradził, jaki budżet operator zamierza przeznaczyć w 2022 r. na marketing i reklamę. Przyznał jednak, że będą to kwoty wyższe niż w roku 2021, m.in. w związku z przejęciem marki UPC.

- Na razie za wcześnie jeszcze mówić o tym, jaka będzie nasza strategia marketingowa w perspektywie połączenia z UPC - zaznaczył Harion. - Na pewno musi ulec poważnym zmianom. Przewidujemy także istotne modyfikacje w naszej komunikacji reklamowej i wprowadzenie w tym segmencie nowych rozwiązań.

Szef Play przyznał, że nie wiadomo jeszcze, czy w ofercie Play (np. za pośrednictwem UPC) znajdą się serwisy VoD Disney+ i Paramount+, które mają pojawić się na polskim rynku w połowie 2022 r.

- Na razie nie mamy żadnych sygnałów ze strony Disney+ w sprawie wspólnej oferty dla odbiorców, to samo dotyczy także platformy Paramount+ - zdradził nam Harion.

Magdalena Cielecka wiosennie reklamuje Play, kampania znów bez Barbary Kurdej-Szatan

W nowej kampanii oferty abonamentowej Play występuje aktorka Magdalena Cielecka. To kolejna kampania, w której nie pojawia się Barbara Kurdej-Szatan, przygotowano tylko spot z Maciejem Łagodzińskim.

W spocie z kampanii Magdalena Cielecka odwiedza salon sprzedażowy Play i mówi, jak korzysta z wiosny. Maciej Łagodziński w roli pracownika Play opowiada jej o taryfie abonamentowej za 50 zł miesięcznie (po uwzględnieniu 5 zł zniżek za e-fakturę i terminowe płatności oraz za zgody marketingowe), w ramach której można korzystać z sieci 5G i otrzymać smartfon Samsung Galaxy A22 5G.

Operator Play sieć 5G wdraża 5G od ponad dwóch lat w oparciu o posiadane częstotliwości w paśmie 2100 MHz. W połowie ub.r. informował, że ma w ofercie 50 urządzeń obsługujących tę technologię, a w październiku - że w zasięgu jego sieci 5G jest już 700 miejscowości.

 

Magdalena Cielecka w kampanii Play wystąpiła już jesienią 2019 roku, wspólnie z Kubą Wojewódzkim promowała usługę Homebox TV.

Barbara Kurdej-Szatan zniknęła z reklam Play

Nowa kampania to kolejna akcja reklamowa Play o charakterze produktowym, w którym nie występuje Barbara Kurdej-Szatan, przez ponad osiem lat tworząca z Maciejem Łagodzińskim w duet pracowników punktu sprzedażowego sieci.

Kurdej-Szatan nie pojawiła się także w kampanii poświątecznych obniżek cen smartfonów, w której główną gwiazdą była Anna Mucha, ani w reklamach z Michałem Żebrowskim promujących abonament dla firm.

Aktorka zagrała jedynie w wizerunkowym spocie Play informującym o wsparciu tegorocznego finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Dołącz do dyskusji: Szef Play: Konieczne zwiększenie pojemności sieci, będzie nowa strategia marketingowa

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jan
Play od pewnego czasu zaczyna się staczać zamiast rozwiązywać problemy starannie je maskuje pod maską uprzejmości obsługi. Użytkownicy oczekują nie słodkich słówek lecz załatwienia problemów, tymczasem sieć ogranicza kanały komunikacyjne z obsługą która na maile wysyła odpowiedzi do aplikacji play24 na telefon której użytkownik stara się nie zainstalować.Może by tak nie przez oferty które w sieciach są podobne ale przez uczciwy stosunek do użytkownika i prawdziwy szacunek budować wizerunek firmy.
odpowiedź
User
Marcin
Play musi pożegnać się z Basią Kurdej Szatan, hejt na wojsko polskie tej gwiazdy TTV i TVN wspiera propagandę Putina i Łukaszenki
odpowiedź
User
muszkins
Play od pewnego czasu zaczyna się staczać zamiast rozwiązywać problemy starannie je maskuje pod maską uprzejmości obsługi. Użytkownicy oczekują nie słodkich słówek lecz załatwienia problemów, tymczasem sieć ogranicza kanały komunikacyjne z obsługą która na maile wysyła odpowiedzi do aplikacji play24 na telefon której użytkownik stara się nie zainstalować.Może by tak nie przez oferty które w sieciach są podobne ale przez uczciwy stosunek do użytkownika i prawdziwy szacunek budować wizerunek firmy.


Nie musisz instalować aplikacji play24, możesz zalogować się do konta przez www na PC lub telefonie. I co znaczy że Play "nie rozwiązuje problemów" Zbyt ogólnie powiedziane i nic nie wnosi do sprawy.
odpowiedź