SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Orange, USP Zdrowie i Lidl mniej na reklamy - mocno w górę Aflofarm, Kino Świat i Volkswagen

Największym reklamodawcą w mediach pozainternetowych pozostaje niezmiennie Aflofarm Farmacja Polska. Do czołowej dziesiątki największych reklamodawców awansowały Nestle Polska i P4, natomiast spore spadki zanotowały Orange, USP Zdrowie i Lidl.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Z raportu Kantar Media (dane cennikowe netto) przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że najwięcej na reklamę w mediach pozainternetowych wydaje wciąż Aflofarm Farmacja Polska. Firma ta w styczniu br. zainwestowała w promocję swoich produktów 190,8 mln zł, o 44,2 proc. więcej niż rok temu.

O 47,4 proc. zwiększył swój budżet dystrybutor filmowy Kino Świat - wydał 63,4 mln zł. Trzecim największym reklamodawcą stycznia jest Volkswagen Group Polska, który przeznaczył na reklamy 37,3 mln zł. Było to 26,9 proc. więcej niż rok temu i spowodowało awans firmy z szóstej na trzecią pozycję.

Do rankingu największych reklamodawców w styczniu br. dołączyły nieobecne w nim w styczniu ub.r. firmy Nestle Polska i P4 (operator sieci telekomunikacyjnej Play), zastępując Unilever Polska i Media Expert. Nestle wydało na reklamy 28,6 mln zł, a P4 - 25,4 mln zł.

Spośród dziesięciu największych marketerów w styczniu br. tylko trzech zmniejszyło wydatki w skali roku. Sieć dyskontów Lidl zredukowała je o 0,6 proc. (do 33,4 mln zł), Orange Polska - o 36,6 proc. (do 30,9 mln zł), a USP Zdrowie - o 32,4 proc. (do 27,3 mln zł).

Cennikowe wydatki reklamowe (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I 2014

I 2015

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

132 295 455 zł

190 823 051 zł

44,2

KINO ŚWIAT

43 020 248 zł

63 392 372 zł

47,4

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

29 365 184 zł

37 307 082 zł

26,9

LIDL POLSKA

33 627 009 zł

33 370 752 zł

-0,6

PROCTER & GAMBLE POLSKA

28 475 662 zł

32 293 339 zł

13,3

ORANGE POLSKA

48 737 575 zł

30 904 027 zł

-36,6

NESTLE POLSKA

-

28 580 728 zł

-

USP ZDROWIE

40 389 702 zł

27 256 767 zł

-32,4

METRO GROUP

22 620 160 zł

25 794 818 zł

14,2

P4

-

25 379 961 zł

-

wszyscy reklamodawcy

1 675 580 815 zł

1 827 686 948 zł

9,1

Dołącz do dyskusji: Orange, USP Zdrowie i Lidl mniej na reklamy - mocno w górę Aflofarm, Kino Świat i Volkswagen

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
W czołówce reklamy sralutanów, rozdupanów, piedzixów i rzygowixów. Wyraz współczucia dla społeczeństwa które łapie się na te substytuty leków.
odpowiedź
User
paw
@pavv
rozdupan i sralutan mnie rozwaliły :-) łapa w górę!
odpowiedź
User
alf
zrezygnowałem z kablówki, czy przegrałem życie?
odpowiedź