SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Omnicom z 11,9 proc. spadkiem przychodów. Liczy na odbicie w II kwartale

Grupa reklamowa Omnicom (należą do niej m.in. agencje BBDO, DDB Worldwide) zanotowała w 2020 roku spadek przychodów o 11,9 proc. względem 2019 roku, do 13,2 mld dolarów. Spółka liczy na poprawę wyników w II kwartale br.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Przychody Omnicomu w IV kwartale 2020 roku spadły o 9,3 proc., do 3,8 mld dolarów. Ich organiczny spadek w tym okresie (który wyklucza fuzje i przejęcia oraz wahania kursów walut) wyniósł 9,6 proc.

Za cały rok przychody spadły o 11,9 proc., do prawie 13,2 mld dolarów.

Dyrektor generalny firmy, John Wren, powiedział, że firma spodziewa się powrotu do wzrostu w drugim kwartale br. i zakończy 2021 roku "na plusie". I kwartał br. ma zakończyć się spadkiem przychodów, jednak mniejszym niż na koniec 2020 roku.

Wpływy spółki spadły we wszystkich regionach, gdzie działa Omnicom. Spadek w USA wyniósł 10 proc. w całym roku i 9,4 proc. w czwartym kwartale. W większości pozostałych regionów odnotowano dwucyfrowy spadek w ciągu roku, chociaż sytuacja w regionie APAC była nieco lepsza - spadek wyniósł 8,5 proc.

Przychody agencji kreatywnych i mediowych w Omnicomie spadły rok do roku o 12 proc., firm związanych z CRM  - o 15 proc., a PR  -  o 4,2 proc.

Firma dokonała odpisu aktualizującego w wysokości około 60 mln dolarów w związku ze stratami na sprzedaży niektórych spółek.

Wren powiedział, że wydatki na media „będą wyraźnie lepsze w 2021 roku”. Zauważył jednak, że niektórzy klienci rezygnują z długoterminowych inwestycji.

Firma ogłosiła również wzrost dywidendy o 7,7 proc., ale poinformowała, że ​​program skupu akcji nie jest obecnie priorytetem.

 

Dołącz do dyskusji: Omnicom z 11,9 proc. spadkiem przychodów. Liczy na odbicie w II kwartale

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl