Olbrzymie spadki pism młodzieżowych Bauera. Ich sprzedaż stopniała o 57 proc.
W I kwartale 2016 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Fun Club”. Zdecydowanym liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2016 roku wyniosła 31 407 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 56,60 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął magazyn „Twist” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 38,38 proc. do poziomu 17 336 egz. Przed rokiem tytuł ten był jednak czwarty.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Fun Club”. Jego wynik zmalał najbardziej w zestawieniu - o 67,43 proc. do 14 024 egz., a tytuł ten spadł z pozycji wicelidera segmentu
Z trzeciego na czwarte miejsce spadł miesięcznik „Bravo Girl” (też Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmalała o 59,69 proc. i wyniosła ona 13 407 egz.
Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w I kwartale 2016 roku sprzedały się średnio w liczbie 76 174 egz., o 56,92 proc. mniej, niż w I kwartale 2015 roku.
ZKDP |
I kwartał |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Bravo |
83 639 |
31 407 |
31 407 |
138 286 |
72 360 |
72 360 |
-56,60% |
Twist |
49 667 |
17 336 |
17 336 |
63 296 |
28 134 |
28 134 |
-38,38% |
Fun Club |
44 991 |
14 024 |
14 024 |
83 275 |
43 064 |
43 064 |
-67,43% |
Bravo Girl |
45 998 |
13 407 |
13 407 |
63 289 |
33 259 |
33 259 |
-59,69% |
W marcu 2016 roku średnia sprzedaż ogółem magazynu „Bravo” w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszyła się o 53,01 proc. do 28 844 egz. Tytuł ten pozostał jednak liderem segmentu.
Z czwartego na drugie miejsce awansował „Twist” (19 308 egz.; jednak w dół o 29,71 proc.), a podium uzupełnia „Bravo Girl” (12 376 egz.; - 63,06 proc.).
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił magazyn „Fun Club”, który spadł z lokaty drugiej na czwartą - było to 73,92 proc. do 11 370 egz.
ZKDP |
marzec |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Bravo |
70 982 |
28 844 |
28 844 |
134 930 |
61 382 |
61 382 |
-53,01% |
Twist |
43 990 |
19 308 |
19 308 |
59 968 |
27 470 |
27 470 |
-29,71% |
Bravo Girl |
41 995 |
12 376 |
12 376 |
59 951 |
33 502 |
33 502 |
-63,06% |
Fun Club |
39 946 |
11 370 |
11 370 |
79 964 |
43 603 |
43 603 |
-73,92% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Olbrzymie spadki pism młodzieżowych Bauera. Ich sprzedaż stopniała o 57 proc.