„Newsweek” i „Polityka” w górę, „Wprost” w dół
Wśród czołowych magazynów wzrosty cennikowych wpływów reklamowych osiągnęły w minionym półroczu „Newsweek Polska” i „Polityka”. Natomiast największy spadek zanotował „Wprost”.
Polskie magazyny od stycznia do czerwca br. zarobiły z reklam (cennikowo, bez autopromocji) niespełna 1,13 mld zł, czyli o 0,55 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Tym samym zahamowany został trend spadkowy z ubiegłego roku, w którym cennikowe wpływy reklamowe tytułów z tego segmentu były o 11 proc. niższe niż w 2008 roku (więcej).
W minionym półroczu na pozycji lidera czasopism pod względem przychodów reklamowych umocnił się „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska), który „na papierze” zarobił z reklam 29 proc. więcej niż rok wcześniej. Dwucyfrowy wzrost tych wpływów – wynoszący dokładnie 15,66 proc. – osiągnęła również „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy).
Natomiast pozostałe magazyny z czołówki zestawienia zanotowały w I kwartale br. spadki cennikowych wpływów reklamowych w skali rok do roku. „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) zarobił z reklam 2,56 proc. mniej niż rok wcześniej, „Viva!” (Edipresse Polska) – 1,56 proc. mniej, a „Wprost” (AWR „Wprost”) – aż 9,76 proc. mniej.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
I-VI. 2010 | I-VI. 2009 | |
Newsweek Polska | 56 425 467 zł | 43 727 573 zł |
Polityka | 44 388 746 zł | 38 378 700 zł |
Tele Tydzień | 42 194 983 zł | 43 213 681 zł |
Viva! | 36 555 263 zł | 37 134 287 zł |
Wprost | 32 140 790 zł | 35 617 130 zł |
razem | 1 128 357 604 zł | 1 134 595 956 zł |
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” i „Polityka” w górę, „Wprost” w dół