„National Geographic” na czele. Tylko „NG Traveler” ze wzrostem sprzedaży wśród pism podróżniczych
W maju br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic”. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”. Zyskał tylko „NG Traveler”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w maju 2015 roku wyniosła 32 553 egz. Była ona o 17,01 proc. niższa, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zwiększył się o 6,07 proc. i uplasował się na poziomie 23 172 egz. - jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). W maju br. sprzedał się on w liczbie 8 216 egz., po spadku w skali roku o 3,51 proc.
Zaś najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem o 34,33 proc. i wyniosła 6 166 egz.
ZKDP | maj | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 47 066 | 32 949 | 32 553 | 62 000 | 39 241 | 39 223 |
NG Traveler | 33 000 | 23 172 | 23 172 | 42 700 | 21 956 | 21 846 |
Podróże | 22 500 | 9 503 | 8 216 | 22 400 | 9 875 | 8 515 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 21 000 | 7 166 | 6 166 | 27 000 | 13 140 | 9 390 |
W maju 2015 roku w porównaniu do kwietnia 2015 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 16,78 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Voyage”. Zaś najwięcej straciły tutaj „Podróże” - było to 31,80 proc.
ZKDP | 2015 | |||||
Wirtualnemedia.pl | maj | kwiecień | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 47 066 | 32 949 | 32 553 | 45 800 | 32 982 | 32 631 |
NG Traveler | 33 000 | 23 172 | 23 172 | 33 800 | 21 820 | 21 820 |
Podróże | 22 500 | 9 503 | 8 216 | 22 500 | 13 342 | 12 047 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 21 000 | 7 166 | 6 166 | 21 000 | 6 280 | 5 280 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” na czele. Tylko „NG Traveler” ze wzrostem sprzedaży wśród pism podróżniczych