Nadawca RMF Classic ze wzrostem wpływów o 19 proc. i 1,7 mln zł zysku
Spółka Opera FM, nadawca RMF Classic (należy do Grupy RMF) w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 19,4 proc. do 8,43 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 1,18 do 1,67 mln zł.
Przychody Opera FM od innych firm z Grupy RMF zwiększyły się z 6,77 do 7,97 mln zł. To przede wszystkim wpływy od Grupy RMF, która zajmuje się sprzedażą oferty reklamowej RMF Classic.
Stacja, nadawana w 21 dużych i średnich miastach, w ub.r. miała 1,3 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 1,4 proc. rok wcześniej (według badania Radio Track). W sprawozdaniu Opera FM złożonym w KRS podano inne wyniki z tego badania: zasięg dzienny rozgłośni wzrósł z 617 do 636 tys. osób, a zasięg tygodniowy - z 3,96 do 4,2 mln.
- W czwartym kwartale RMF Classic osiągnęło rekordowy wynik po raz pierwszy w historii przekraczając poziom 700 tysięcy słuchaczy dziennie - podkreślono. Odnotowano też wzrost odwiedzalności serwisu RMFclassic.pl. We wrześniu i październiku ub.r. stacja była reklamowana w telewizji, prasie i internecie.
- W grudniu 2019 po raz pierwszy w historii przychód stacji przekroczył milion złotych w sponsoringach oraz akcjach specjalnych. Te wyniki to owoc konsekwentnej polityki programowej oraz działań promocyjnych - stwierdzono w sprawozdaniu.
Najwięcej na usługi obce i pensje
Wydatki operacyjne nadawcy RMF Classic zwiększyły się mniej od przychodów - o 13,2 proc. do 6,39 mln zł. Nakłady na usługi obce poszły w górę z 3,33 do 3,8 mln zł, na wynagrodzenia - z 1,19 do 1,38 mln zł, a te na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze zmalały z 309,6 do 261,4 tys. zł. W spółce było zatrudnionych 13 osób
Koszty amortyzacji zwiększyły się z 317,6 do 341,7 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 90,3 do 129,2 tys. zł.
Firma 2,28 mln zł przeznaczyła na zakup materiałów i usług od innych spółek z Grupy RMF, w tym 1,64 mln zł na usług od samej Grupy RMF.
Zysk na dywidendę dla Grupy RMF
Większy wzrost wpływów niż kosztów sprawił, że znacząco poprawiła się rentowność Opera FM. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 1,42 do 2,04 mln zł, zysk operacyjny - z 1,42 do 2,05 mln zł, a zysk netto - z 1,18 do 1,67 mln zł.
100 proc. udziałów Opera FM ma Grupa RMF. W zeszłym tygodniu zdecydowała, że cały zeszłoroczny zysk netto nadawcy RMF Classic zostanie jej wypłacony do 26 czerwca w formie dywidendy.
Przez epidemię tryb zdalny i rotacyjny pracy, bez obniżki pensji
W sprawozdaniu Opera FM, sporządzonym pod koniec maja, opisano krótko wpływ epidemii koronawirusa na działalność firmy. Opisano, że został wprowadzony zdalny tryb pracy, a osoby muszące przychodzić do siedziby stacji pracują w systemie rotacyjnym.
- Ograniczone zostały kontakty z osobami zewnętrznymi, wszelkie spotkania odbywane są zdalnie, za pomocą komunikatorów. Powołany został sztab kryzysowy, który na bieżąco śledzi oraz wdraża niezbędne procedury mające na celu minimalizację ryzyka dla pracowników oraz zapewnienie bieżącej działalności operacyjnej - wyliczono.
Nadawca RMF Classic zawarł umowę z Grupą RMF gwarantującą mu sprzedaż czasu reklamowego o określonej wartości rocznej i miesięcznej. W sprawozdaniu podkreślił, że dzięki temu „ma zagwarantowane odpowiednie wpływy, pozwalające im na bezpieczne funkcjonowanie”.
Firma na razie nie zdecydowała się na obniżkę wynagrodzeń i wymiaru pracy. - Nie ma podstaw do renegocjowania wysokości gwarantowanego wynagrodzenia, jednakże strony (Opera FM i Grupa RMF - przyp.) nie wykluczają takiej możliwości w przyszłości, w sytuacji, w której nastąpiłaby znaczna redukcja budżetów marketingowych przedsiębiorstw w dłuższym horyzoncie czasowym - zaznaczyła.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
W 2019 roku średni dzienny zasięg radia wyniósł 72,2 proc., a tygodniowy - 91,2 proc. Z kolei średni dobowy czas słuchania wyniósł 269 minut. Najchętniej słuchaną stacją niezmiennie było RMF FM, a sieć Eska wyprzedziła Jedynkę.
Dołącz do dyskusji: Nadawca RMF Classic ze wzrostem wpływów o 19 proc. i 1,7 mln zł zysku