Na zmianach w Megapanelu zyskały Allegro i GG, a straciły Interia.pl i Gazeta.pl
Do Grupy Gazeta.pl nie jest już doliczany ruch z serwisów Sfd.pl, Goldenline.pl i Photoblog.pl, a do Grupy Interia.pl - z Elektroda.pl i Instalki.pl, natomiast strony Grupy Allegro i GG Network zaczęły być klasyfikowane wspólnie - to najbardziej znaczące zmiany w badaniu Megapanel PBI/Gemius.
Wyniki Megapanelu z kwietnia br. po raz pierwszy przygotowano w oparciu o nowo utworzone przez Gemiusa rejestry, do których wydawcy musieli zgłosić się jako właściciele poszczególnych serwisów. Miało to zapobiec sztucznemu podwyższaniu swoich zasięgów przez wydawców, którzy jedynie „dzierżawili” adresy zewnętrznych stron (umawiając się z ich właścicielami, żeby wpisali ich przy tych domenach w bazie WHOIS).
>>> Allegro z GG przed Facebookiem, mocno w górę Google i Onet (Megapanel z kwietnia)
Niektórzy wydawcy postanowili się zabezpieczyć przed konsekwencjami tej zmiany. Grupa Allegro na początku maja br. pierwsza formalnie została właścicielem GG Network (obie firmy należą do funduszu Naspers), a także postanowiła dopisywać do swoich wyników dane serwisu Tablica.pl, dotychczas klasyfikowanego osobno, oraz Wykop.pl, przejętego przez Grupę Allegro jesienią ub.r. W efekcie od kwietniowych wyników witryny Grupy Allegro i GG Network są klasyfikowane wspólnie jako Grupa Allegro - GG. - Wyjątkiem jest Grupa Bankier, która będzie klasyfikowana osobno i nie będzie doliczana do ogólnego wyniku Grupy Allegro i GG. To decyzja o charakterze biznesowym, która pozwoli Grupie Bankier komunikować w sposób transparentny dla rynków finansowych swoją pozycję rynkową, również w odniesieniu do innych serwisów o podobnym charakterze - wyjaśniał portalowi Wirtualnemedia.pl w zeszłym tygodniu Paweł Klimiuk, rzecznik Grupy Allegro (przeczytaj więcej).
Dzięki dołączeniu ruchu z Tablica.pl wyraźnie umocniła się - względem serwisów Allegro – pozycja Grupy Allegro i GG w kategoriach Motoryzacja oraz Budownictwo i nieruchomości. W pierwszej strony Allegro i GG miały w kwietniu 1,66 mln użytkowników i 150 mln odsłon więcej niż serwisy Allegro z tej kategorii miesiąc wcześniej. W drugiej Allegro i GG zanotowały 765 tys. real users i 37,5 mln odsłon więcej niż Otodom.pl w marcu.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w kwietniu 2013 roku
MOTORYZACJA | ||||||
| marzec 2013 | kwiecień 2013 | ||||
| Nazwa | Real users | Liczba odsłon | Nazwa | Real users | Liczba odsłon |
1 | Grupa Allegro.pl - Motoryzacja | 3 798 812 | 361 839 540 | Grupa Allegro - GG - Motoryzacja | 5 462 896 | 511 594 995 |
2 | Grupa Onet.pl - Motoryzacja | 2 438 435 | 52 164 579 | Grupa Onet.pl - Motoryzacja | 2 774 738 | 48 924 391 |
3 | Grupa Wirtualna Polska - Orange - Motoryzacja | 2 166 770 | 33 864 079 | Grupa Wirtualna Polska - Orange - Motoryzacja | 2 528 740 | 31 080 254 |
4 | Grupa Interia.pl - Motoryzacja | 1 487 512 | 24 453 867 | Grupa Interia.pl - Motoryzacja | 1 570 001 | 18 200 496 |
5 | Grupa Ringier Axel Springer - Motoryzacja | 1 217 269 | 13 666 593 | Grupa Ringier Axel Springer - Motoryzacja | 1 448 867 | 11 641 385 |
6 | autocentrum.pl | 1 195 259 | 27 816 122 | autocentrum.pl | 1 359 900 | 23 967 418 |
7 | tablica.pl - tablica.pl - motoryzacja | 1 161 863 | 212 988 299 | Grupa Gazeta.pl - Motoryzacja | 1 133 382 | 15 267 648 |
BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI | ||||||
| marzec 2013 | kwiecień 2013 | ||||
| Nazwa | Real users | Liczba odsłon | Nazwa | Real users | Liczba odsłon |
1 | Grupa Murator - Budownictwo, nieruchomości | 1 631 529 | 20 903 994 | Grupa Murator - Time - Budownictwo, nieruchomości | 2 084 759 | 20 050 715 |
2 | Grupa Gazeta.pl - Budownictwo, nieruchomości | 1 459 679 | 39 959 628 | Grupa Gazeta.pl - Budownictwo, nieruchomości | 1 967 676 | 34 157 738 |
3 | Grupa Polskapresse - Budownictwo, nieruchomości | 1 362 679 | 43 815 170 | Grupa Allegro - GG - Budownictwo, nieruchomości | 1 849 160 | 76 222 826 |
4 | Grupa Allegro.pl - otodom.pl | 1 083 290 | 38 600 281 | Grupa Polskapresse - Budownictwo, nieruchomości | 1 787 636 | 43 588 025 |
5 | gumtree.pl - nieruchomosci | 617 326 | - | Grupa Onet.pl - Budownictwo, nieruchomości | 851 152 | 11 988 515 |
6 | tablica.pl - tablica.pl - nieruchomości | 568 035 | 34 672 729 | gumtree.pl - nieruchomosci | 727 398 | - |
Natomiast dzięki uwzględnieniu wyników Wykop.pl, Grupa Allegro i GG zyskała w kategorii Społeczności, notując w kwietniu 1,48 mln real users i 33 mln odsłon więcej niż strony GG Network miesiąc wcześniej.
SPOŁECZNOŚCI | ||||||
| marzec 2013 | kwiecień 2013 | ||||
| Nazwa | Real users | Liczba odsłon | Nazwa | Real users | Liczba odsłon |
1 | facebook.com | 13 782 508 | - | facebook.com | 14 691 314 | - |
2 | Grupa Nk.pl | 8 050 559 | - | Grupa Nk.pl | 8 325 425 | - |
3 | Grupa Gazeta.pl - Społeczności | 7 481 688 | 330 450 657 | Grupa Google - Społeczności | 7 935 708 | - |
4 | Grupa Google - Społeczności | 7 423 988 | - | Grupa Interia.pl - Społeczności | 7 518 446 | 158 240 453 |
5 | Grupa Interia.pl - Społeczności | 6 955 247 | 184 834 017 | Grupa Onet.pl - Społeczności | 6 615 423 | 358 018 641 |
6 | Grupa Onet.pl - Społeczności | 6 397 973 | 388 372 780 | Grupa Gazeta.pl - Społeczności | 5 837 853 | 61 151 269 |
7 | Grupa GG Network - Społeczności | 2 873 371 | 61 745 761 | Grupa Allegro - GG - Społeczności | 4 353 287 | 94 922 955 |
8 | Grupa O2.pl - Społeczności | 2 594 973 | 43 903 974 | Grupa Wirtualna Polska - Orange - Społeczności | 2 895 102 | 23 210 323 |
9 | Grupa Wirtualna Polska - Orange - Społeczności | 2 592 786 | 26 797 629 | Grupa O2 - Społeczności | 2 775 518 | 38 317 262 |
10 | wordpress.com | 2 316 583 | - | wordpress.com | 2 380 265 | - |
11 | twitter.com | 2 019 172 | - | twitter.com | 2 254 248 | - |
12 | wykop.pl | 1 625 050 | 40 989 789 | goldenline.pl | 2 248 773 | 21 508 164 |
Wyniki Grupy Interia.pl i Grupy Gazeta.pl znajdują się na kolejnej podstronie.
1 2
Dołącz do dyskusji: Na zmianach w Megapanelu zyskały Allegro i GG, a straciły Interia.pl i Gazeta.pl