Mindshare w globalnym przetargu broni obsługi American Express
American Express, druga co do wielkości firma obsługująca karty płatnicze ma wkrótce rozpocząć przetarg na globalną obsługę w zakresie planowania i zakupu mediów. Firma ostatni przetarg mediowy prowadziła ponad dekadę temu.
- Oceniamy sposób, w jaki kupujemy media na całym świecie. Prawdopodobnie już wkrótce wyślemy zapytanie ofertowe dotyczące planowania i zakupu mediów. Nasze dotychczasowe agencje zostaną zaproszone do przeglądu - powiedziała wiceprezes American Express ds. publicznych Elizabeth Crosta.
Obecnie obsługą mediową koncernu zajmuje się dom mediowy Mindshare (należy do WPP), który został wybrany przez marketera w przetargu organizowanym blisko 20 lat temu. Siedem lat później obronił ten budżet przed Initiative (IPG Mediabrands) i Carat (Dentsu Aegis Network).
W czerwcu ub.r. firma zdecydowała się przenieść znaczną część obsługi reklamowej z agencji Ogilvy do mcgarrybowen. Ogilvy pracowało dla American Express jako wiodąca agencja reklamowa od 1962 roku. Agencja mcgarrybowen jest autorem rebrandingowej kampanii American Express realizowanej w kwietniu br. pod hasłem „Live life”.
Oprócz Mindshare, American Express współpracuje też aktualnie - w zakresie komunikacji internetowej - z agencją Digitas (Publicis Groupe).
Według Kantar Media w ub.r. American Express na reklamy w mediach wydał ok. 300 mln dolarów, w porównaniu z 500 mln dol. w 2016 roku.
Dołącz do dyskusji: Mindshare w globalnym przetargu broni obsługi American Express