Mecz Polska-Czarnogóra na czele sportowych hitów 2017 roku
W ub.r. spośród programów o tematyce sportowej największą widownię zgromadziła transmisja eliminacyjnego meczu piłki nożnej do Mundialu w Rosji 2018 pomiędzy Polską, a Czarnogórą. W rankingu top 15 aż 8 lokat przypadło pozycjom związanym z piłką nożną, a 3 miejsca zajęły skoki narciarskie - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię wśród transmisji sportowych w zeszłym roku, zgromadził eliminacyjny mecz piłki nożnej do MŚ Rosja 2018 pomiędzy Polską, a Czarnogórą, który odbył się 8 października. W Polsacie oglądało go średnio 8,50 mln osób (1-minutowy zasięg tej relacji wyniósł 13,85 mln widzów). Średni udział stacji w tym czasie wyniósł 52,97 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.
Drugie miejsce zajęła transmisja finałowego konkursu prestiżowego Turnieju Czterech Skoczni w skokach narciarskich. Zawody z Bischofshofen śledziło średnio 6,91 mln widzów TVP1 (dotarła ona do 12,21 mln osób), co przełożyło się na 41,27 proc. udziału.
Podium uzupełnia towarzyski mecz Polaków z Urugwajem, który odbył się 10 listopada. W TVP1 miał on średnio 5,69 mln osób (RCH - 10,57 mln) i 36,69 proc. udziału.
Czwarty był konkurs skoków na MŚ w Lahti (5,61 mln widzów; 42,09 proc. udziału), a czołową piątkę uzupełnia studio pokazane po meczu Polska-Czarnogóra (4,60 mln widzów; 26,39 proc. udziału).
Ranking 15 najchętniej oglądanych programów sportowych zdominowany został przez pozycje związane z piłką nożną, którym przypadło 8 pozycji. Trzy miejsca zajęły skoki narciarskie, dwa - piłka siatkowa, a po jednym - piłka ręczna i lekkoatletyka.
W top 15 audycji najwięcej, bo 9 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP1, a jedna - do TVP2.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był mecz Polska-Czarnogóra, który w Polsacie miał 3,79 mln osób (dało to tej stacji 58,42 proc. udziału).
Drugie miejsce zajął towarzyski pojedynek Polska-Urugwaj (2,35 mln widzów; 38,29 proc. udziału), a podium uzupełnia TCS z Bischofshofen (również 2,35 mln widzów; 35,45 proc. udziału).
Powyższe dane uwzględniają tylko jedną najwyżej sklasyfikowaną w zestawieniu pozycję programową o tematyce sportowej - stąd np. obecność tylko jednego meczu eliminacyjnego reprezentacji Polski do MŚ w Rosji, czy konkursu Turnieju Czterech skoczni.
Dołącz do dyskusji: Mecz Polska-Czarnogóra na czele sportowych hitów 2017 roku